Meterik 3 (zon) - Grashoek 2 (zon)

Meterik 3 (zon)

... (e.d.)
Teun Gommans (schot)

Mannen zondag, 2, 5e klasse 14

7 mei 2017 10:30

Voor het eerst sinds 2 april mocht Grashoek weer eens op de zondag voetballen. De tegenstander was nummer laatst Meterik 3. Een week voor deze wedstrijd verloor Meterik in de kampioenswedstrijd van Koningslust 2 met 3-1.

Grashoek bracht voor deze wedstrijd een team op de been met 2 spelers uit JO-019 en 3 spelers van JO-017. Hierdoor werd het verschil qua leeftijd nog groter met de tegenstander, omdat zij een team hadden met spelers op leeftijd. Dit team had zich er al bij neergelegd als laatste te eindigen en ging vanaf het begin op de verdediging leunen. Grashoek had sterk overwicht maar wist niet tot scoren te komen. De acties duurden te lang en er werd niet op tijd de vrije man gezocht, waardoor we niet doel troffen. Achterin stond de defensie goed op te letten, want Andy had een rustige eerste helft. Doordat Meterik moest verdedigen, konden ze zelf niet gevaarlijk worden.

De doelpunten vielen in de tweede helft. In de eerste minuten kreeg Meterik toch een paar kansjes maar Grashoek wist zich daarna te herpakken. Uit een voorzet van A1 speler Stan Cuijpers werd de bal door een verdediger in het doel gerommeld. Een verdiende voorsprong. Na deze goal had Meterik iets meer drang naar voren, waardoor er meer ruimte lag op het veld. Hier wist vooral Teun Gommans wel raad mee. Teun verschalkte de doelman tweemaal door goede schoten in de rechterhoek. Teun had ook nog kans op een hattrick, maar toen hij op de keeper afging schoot hij op de kruising. Een verdiende 3-0 overwinning van een beter Grashoek.

Dank gaat uit naar de goed spelende jeugdspelers Stan Cuijpers, Tymo Janssen, Timo Teeuwen, Kris Teeuwen en Harmen Schilder voor het meespelen. Zondag staat de wedstrijd tegen directe concurrent vvVos 1 op de planning. vvVos staat 1 plek onder ons met 2 punten minder.????