ST Helenaveen/Griendtsveen 2 (zon) - Grashoek 2 (zon)

ST Helenaveen/Griendtsveen 2 (zon)

Hassan Fannach (intikker)
Joep Janssen (schot)

Mannen zondag, 2, 5e klasse 14

2 april 2017 11:00

Grashoek 2 ging zondag op bezoek bij de buren, de tegenstander was ditmaal ST Helenaveen/Griendtsveen 2. Op sportpark de Stikker moest aangetreden werden op een matig veld tegen de nummer 6 van de competitie. Grashoek speelde na de winterstop al stukken beter, dus ging er met goede moed naartoe. Voor de wedstrijd werd er een minuut stilte gehouden voor de overleden oprichter van de voetbalclub uit Griendtsveen.

Na het eerste fluitsignaal werd duidelijk dat het een zware wedstrijd zou worden. Grashoek had moeite om voetballend naar voren te komen, en Helenaveen/Griendtsveen combinatie was fysiek sterker. Met 2 knullige doelpunten tegen, was de ruststand getekend: 2-0. Dit was een onnodige ruststand, mede omdat er een paar grote kansen net niet benut werden.

Na de rust kwam er wat meer ruimte, en werd er iets meer aangevallen. Toch besliste het tweede elftal van ST Helenaveen/Griendtsveen de wedstrijd vroeg na rust. Maar Grashoek scoorde tweemaal. Het eerste doelpunt aan de zijde van Grashoek viel uit een corner van Daan van Bemmel, die de bal bij de tweede paal klaarlegde voor Hassan Fannach. Vervolgens bepaalde Joep Janssen met zijn linkerbeen de uitslag, 5-2 voor Helenaveen/Griendtsveen. Tevens maakte Puk van Oijen zijn rentree in het geelzwarte shirt!

De volgende wedstrijd staat gepland op dinsdag 25 april om 20:00 tegen Sparta’18 4. In Sevenum was de uitslag 4-4, na een prachtige goal van Rick Janssen. Het zou mooi zijn als het weer zo’n spektakel wordt, al moeten de punten dan in Grashoek blijven.