Grashoek 2 (zon) - Koningslust 2 (zon)

Koningslust 2 (zon)

Assist: Rens Megens
... (vrije trap)
... (solo)
...

Mannen zondag, 2, 5e klasse 14

26 maart 2017 12:15

Na 2 overwinningen op rij stond de derby tegen Koningslust 2 op het programma. De nummer 1 van de competitie kwam op bezoek dus de mannen waren gewaarschuwd. In de beginfase van de wedstrijd waren er kleine kansen over en weer. Het eerste doelpunt van de wedstrijd werd gemaakt door Koningslust die een vrije trap net buiten het strafschopgebied onverwachts onder de muur schoot en de netten van het Grashoeks doel raakte. Grashoek moest hierdoor op zoek naar de gelijkmaker, en die kwam er. De goal komt op naam van Wouter van der Sterren die de uitstekende pass van nieuwkomer Rens Megens beloonde door de bal rustig de lange hoek in te schieten. Helaas was de vreugde van korte duur. Snel na de 1-1 maakte Koningslust alweer 1-2 door de bal langs doelman Andy Hunnekens te schieten. Met die goal was de ruststand 1-2 bereikt.

In de rust werd er benadrukt dat de mannen deze wedstrijd niet hoefde te verliezen, omdat we niet onder deden voor de koploper. De strijdlust in het team was er in ieder geval, dat ook leidde naar de 2-2. Scheidsrechter Gerard Pijnenburg legde de bal op de stip na een handsbal van een verdediger van Koningslust. De strafschop werd koel binnengeschoten door wederom Wouter van der Sterren. Na de 2-2 werd het een rommelige wedstrijd, met veel duels. De frustratie nam toe aan de zijde van de koploper, die werd gevolgd door een gele kaart voor de linksbuiten. Grashoek wist niet van de situatie te profiteren en de spelers moesten nog hard aan de bak om het punt te behouden. De ruimtes tussen de verdediging en aanval werden groot en er werd veel gelopen met de bal, maar de strijdlust zorgde ervoor dat Grashoek overeind bleef. Onder andere door de uitstekend keepende Andy die 2 keer met knappe reddingen voorkwam dat Koningslust toch de punten mee zou nemen.

Volgende week wordt er gevoetbald tegen de combinatie van Helenaveen en Griendtsveen. Bij winst wordt het verschil tussen de ploegen 2 punten.