ST Grashoek/Koningslust JO13-1 - Helden JO13-3

15 oktober 2016 12:00

A. J. Janssen

Grashoek/Koningslust had de overhand

In onze 2de thuiswedstrijd, gingen onze jongens goed gemotiveerd van start. We begonnen voortvarend en na 6 minuten was het raak, na een assist van Mick kon Luc met een goed schot het net vinden en het was 1-0. We werden slordig, met name op het middenveld. We waren wel sterker, maar konden er niet van profiteren. Onnodig balverlies zorgde voor onzekerheid in de ploeg en het koste telkens veel moeite om opnieuw een goede aanval op te bouwen. Gelukkig waren de jongens in staat om opnieuw te scoren. Na een goed opgezette aanval en een assist van Luc mocht Milan in de 22ste minuut opnieuw scoren, het stond 2-0 en dit gaf wat zekerheid. De minuten erop kwamen we wat onder druk te staan en we hadden veel geluk dat de bal in de 27ste minuut de lat raakte.

Ondanks dat we voor stonden waren de spelers en coaches niet tevreden over de prestatie in de eerste helft. Na de welverdiende ranja werd er opnieuw afgetrapt en hoopten we op beter spel, wat er vandaag niet in zou zitten. In de 32ste  minuut kregen we zelfs een penalty tegen, die voortreffelijk door onze keeper Job werd gestopt. Het spel golfde daarna wat op en neer, zonder dat er echte grote kansen kwamen. Vlak voor het einde van de wedstrijd in de 54ste minuut na een goede solo van Milan kon hij nog een derde keer scoren, wat de eindstand van 3-0 bleek te zijn.

Als leiders/coaches waren we zeer tevreden over de instelling en inzet van de jongens. In de komende weken zullen we tactisch gezien nog wel groeien. De coaches/leiders Richard, Anton, Sander en Jeroen.