ST Sparta'18/Kronenberg JO13-4 - ST Grashoek/Koningslust JO13-1

Assist: Teun Janssen

Onder 13 zaterdag, JO13-1, 2e klasse 401

24 september 2016 11:30

Na 2 lastige bekerwedstrijden die we hebben beschouwt als wen-wedstrijden moesten we vandaag voor de 1ste keer aan de bak voor de competitie. Uit tegen de Sparta/Kronenberg moest het gebeuren.

In een fantastisch nazomer weer werd er door Sparta afgetrapt. Het was in het begin even aftasten hoe sterk de tegenstander was, en al snel hadden we een klein overwicht. Met name de steekpasses naar de voorste mensen Luc en Milan leidde al snel tot veel gevaar en na 11 minuten was het voor Milan raak, 0-1. In de 19de minuut kwam Sparta/Kronenberg door een lucky bal toch op gelijke hoogte.

We rechtte de rug en het voetbal was goed verzorgd. Door goed samenspel kwamen we regelmatig voor de goal. Na een goede solo werd Luc in het strafschopgebied gevloerd en mocht zelf de penalty nemen, die helaas door de keeper werd gestopt. Onze kopjes gingen niet hangen en we bleven voetballen en al snel was het opnieuw raak, de 1-2 door Jelle in de 28ste minuut en dit zou zeker niet de laatste treffer voor hem zijn. Sparta was direct na de aftrap gevaarlijk en we moesten een corner weggeven, die onberispelijk ons doel in werd gewerkt met een fantastische volley. Balen en het was ook direct rust.

Na de rust gingen de mannen door waar we voor kwamen, en dat was winnen. Ons veldspel was goed te noemen en er zaten een aantal fantastische aanvallen tussen. We kregen steeds meer grip op het spel en Jelly kon hiervan het beste profiteren. Hij scoorde in de 32ste, 42ste en 49ste minuut de 2-3, de 2-4 en de 2-5. Het was gespeeld. Gelukkig mocht Luc, in de 60ste minuut, nog een treffer maken nadat hij al enkele kansen had laten liggen wat de eindstand compleet maakte tot 2-6.

De supporters aan de kant hebben een mooie wedstrijd gezien en wij als coaches/leiders waren dik tevreden. Als we deze inzet blijven tonen, dan gaan we een heel mooi voetbaljaar tegemoet. Jongens, bedankt voor jullie inzet voor vandaag en nu deze spirit doorzetten in de trainingen zodat we volgende week op eigen veld onze supporters opnieuw kunnen trakteren op een mooie en aantrekkelijke wedstrijd.

De coaches/leiders Richard, Anton, Sander en Jeroen.