Grashoek met rake vrije trappen naar klinkende bekerzege.

Eindse Boys 1 (zon)

Erwin Pijnenburg (vrije trap)
Luc Maessen (intikker)
Bas Maessen (vrije trap)
... (vrije trap)
Joeri Rijs (schot)
... (intikker)
Mike Steeghs (intikker)
... (schot)

Mannen, 1, Groep 1 41

27 augustus 2016 18:00

Leeden, G.H.M. van der

Door Piet Spee.

In de derde en laatste bekerwedstrijd heeft Grashoek met overtuigende cijfers Eindse Boys aan de kant gezet. Het werd 6-2 op de Peelrand. Voor het laatst werd een grote uitslag  begin van deze eeuw geboekt in een bekerduel. Toen werd het 9-1 tegen SVVH uit Heibloem met het veel scorend duo Richard Janssen en Roger van Gemert. Het was nog zeer warm toen om 18.00 uur werd afgetrapt.  Grashoek ging meteen loos als de brandweer. Leike Cuijpers als een wervelwind op het middenveld en Chris Hunnekens als grote aanjager in de voorste lijn  werd de Eindse defensie meteen machtig onder druk gezet. Deze hield stand tot de 16e minuut. Erwin Pijnenburg priemde een vrije trap uiterst precies in de rechterbenedenhoek. 1-0. De bezoekers kwamen niet onder de druk uit. En na 22 minuten klingelde het opnieuw voor Grashoek. Luc Maessen stond op de juiste plek om de bal in de korte hoek binnen te schuiven. 2-0.  Het werd nog erger voor de gasten. In de 28e minuten bracht Bas Maessen met prachtige knal uit een vrije trap de stand op 3-0. Daarna nam Grashoek wat gas terug. Dit leidde in de 38e minuut tot een tegentreffer door een gemakkelijk gegeven vrije trap.  Richard Mertens prikte de bal namens de Eindse Boys vakkundig in de rechter benedenhoek onhoudbaar voor Koen. 3-1. Twee minuten later had zomaar de aansluitingstreffer kunnen vallen. Bas Maessen haalde een doorgebroken speler onderuit. Vaak krijgt men daar rood voor. Mocht zich nu gelukkig prijzen dat het bij een penalty bleef. Nick Verheijen  zag zijn inzet door Koen Clephas op fantastische wijze uit de rechter benedenhoek geplukt. Nog voor de rust herstelde Grashoek de marge. Joeri Rijs werkte een voorzet van Tim van Ophoven binnen. 4-1.

Na de pauze ging de thuisclub door waarmee ze was opgehouden. In de 48e minuut zat de soms onzekere Marijn van Deursen in het Eindse Boys  mis bij een hoge bal en werkte een eigen speler de ronde knikker  over de doelliijn. 5-1.  In de 71e minuut werd het halve dozijn vol gemaakt. Mike Steeghs tikte de bal in de korte hoek binnen. 6-1. Na 80 minuten deden de Boys uit Eind nog wat  wat terug.  Rob van de Hurck voltooide een ziens waardige combinatie met de ingevallen Stultjens  met een fraaie tegengoal. 6-2.  Met deze stand floot de goed leidende scheidsrechter Gijs van der Leeden uit Neer voor het einde.  Paar opmerkelijke details Bij de Eindse Boys speelde Marcin Kokoszka mee. de Poolse aanvaller speelde het vorig seizoen nog bij Grashoek. Sjoerd Rijs speelde tegen Eindse Boys een hele wedstrijd. De 17-jarige youngster, die op meerdere posities inzetbaar is, solliciteerde duidelijk naar een basisplek.  Grashoek heeft een goede voorbereiding achter de rug. Zondag 04 september de eerste competitiewedstrijd uit tegen Kronenberg.