Kleine nederlaag in tweede bekerwedstrijd voor strijdvaardig Grashoek.

RKSVO 1 (zon)

... (penalty)
Mike Steeghs (intikker)
... (schot)

Mannen, 1, Groep 1 41

23 augustus 2016 19:30

Smits, T.

Door Piet Spee.

In Ospel heeft Grashoek met 2-1 verloren van RKSVO de nummer 5 van 4e klasse D vorige seizoen. Ondanks het warme weer 25 graden werd het een spannende, temporijke en aantrekkelijke  wedstrijd. De eerste grote kans na balverlies was voor de thuisclub maar gelukkig ging de bal naast.  Grashoek domineerde het eerste kwartier. Frank en vrij trok men ten aanval. Na 10 minuten verzond Erwin Pijnenburg een uitstekende pas naar Chris Hunnekens. De 17-jarige passeerde met een mooie schijnbeweging de uitgelopen doelman. Op de tribune juichte de Grashoekse supporters al voor een doelpunt tot dat op het laatste moment een verdediger nog de bal van de doellijn haalde. Grashoek bleef druk zetten en even later moest een verdediger van de blauwhemden zijn doelman op de doellijn assistentie verlenen.  Daarna verzette RKSVO de bakens en antwoordde met een tweetal spijkerharde geelwaardige overtredingen. Scheidsrechter Theo Smits uit Liessel wenst geen geel te trekken en liet het bij vermanende woorden.  Dankzij knappe reddingen doelman Koen Clephas haalde Grashoek met 0-0 de rust.

Inmiddels was de duisternis gevallen over het sportpark De Houwakker en werden de lampen ontstoken. In de tweede helft werd Freek van Oijen vervangen door terugkeerder Mike Steeghs en voor Jarno Steeghs kwam Rick van Oijen in het veld. In de 55e minuut kwam RKSVO goedkoop op een 1-0 voorsprong. Na een lichte duw in het zestienmetergebied ging de bal op de stip. Joey de Bruin schoot feilloos raak.  Grashoek was geenszins uit het veld geslagen en werd in de 63e minuut beloond met de gelijkmaker. Mike Steeghs stond  na een strakke pas van Erwin op de juiste plek om de bal in te tikken.1-1.  De geelzwarten konden niet lang deze stand vasthouden. Na 69 minuten zette Coen Hermans RKSVO weer op voorsprong.2-1 Bij Grashoek werd nog Sjoerd Rijs vervangen door Rick Graus. Het bleef spannend tot het eind. Gedoelpunt werd er niet meer.  Complimenten voor de geelzwarten voor hun courageus optreden met zonder anderen tekort te doen Leike Cuijpers en Koen Clephas als absolute uitblinkers. Aanstaande zaterdag de laatste bekerwedstrijd om 18.00 uur op de Peelrand tegen Eindse Boys.  Een overwinning zou een mooi besluit zijn van deze bekercompetitie.