Derde klasser DESM te sterk voor Grashoek in bekerwedstrijd.

DESM 1 (zon)

Mannen, 1, Groep 1 41

20 augustus 2016 18:30

Stevens, G.H.A.

Door Piet Spee.

Grashoek startte officieel het voetbalseizoen  met een bekerwedstrijd. in Weert tegen 3e klasser DESM. Een zogenaamde Engelse week, Drie wedstrijden in 8 dagen. Door vakantie ontbraken nogal wat spelers bij Grashoek.. Toch was trainer Nelis Luijten er in geslaagd  een strijdvaardig team binnen  de lijnen te brengen op het kunstgras van het fraaie sportpark Moosdiek. Voor een aantal spelers een mooie gelegenheid om zich bij de trainer aan te bevelen  voor de hoofdmacht. In de eerste helft kon Grashoek gelijke tred houden met de 3e klasser, niet het minst door doelman Andy Hunnekens . De stand-in voor Koen Clephas zorgde met een hele serie  reddingen dat de nul op het bord bleef.. Grashoek kreeg zelfs de beste kansen. Drie keer verscheen Joep Janssen geheel vrij voor DESM doelman Tim Deben. De ervaren sluitpost liet zich niet door de Grashoekse aanvaller verschalken. Ruststand 0-0.
In de tweede helft deed de thuisclub er nog een schepje bovenop en brak in de 52e minuut de score open door Stephan Coolen. De 31-jarige schoot diagonaal raak onhoudbaar voor doelman Andy. Trainer Nelis Luijten  pasten drie wissels toe.  Sjoerd Rijs voor Sil van Sleeuwen. Twan Hunnekens kwam voor Joep Janssen en Wouter van der Sterren nam de plaats in van Jarno Steeghs. Het duurde tot de 78e minuut voordat de thuisclub de stand kon verhogen. Raimondo Conglu scoorde de 2-0. Jael Göbbels zorgde in de 83e minuut voor het slotakkoord. 3-0. Twee minuten voor tijd kreeg Bas Gloudemans de beste kans van de wedstrijd maar strandde op doelman Tim Deben. Met de stand 3-0 op het scorebord floot de 20-jarige uitstekende scheidsrechter Gijs Stevens uit Budel voor het einde.  Bij Grashoek excelleerden  Erwin Pijnenburg, doelman Andy Hunnekens en in de tweede helft de sterk ingevallen 17-jarige Sjoerd Rijs.
Aanstaande dinsdagavond speelt Grashoek de tweede bekerwedstrijd in Ospel tegen 4e klasser RKSVO.