Grashoek en Egchel delen de punten!!!

Grashoek JO11-1

Egchel E1

Rens Hermans (intikker)

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 404

16 april 2016 10:30

Vandaag kregen de E1 van Egchel op bezoek, op papier een geduchte tegenstander (waar onze jongens nog nooit eerder een puntje van hebben mogen winnen) welke met een wedstijd minder en evenveel punten op de tweede plek stond, dus bij winst zouden onze jongens de tweede positie op de ranglijst overnemen. Helaas is dit door een 2-2 eindstand niet gelukt en staan we nu op een leuke 3e plek.

De eerste helft werd er bij vlagen heel goed gevoetbald en iedereen stond zijn mannetje in aanvallend maar ook zeker in verdedigend opzicht. De Egchel aanval kreeg het eigenlijk niet voor elkaar om onze Job in verlegenheid te brengen, terwijl onze mannen met enige regelmaat het doel van de Egchel keepster onder vuur namen. Ze hield met en aantal reddingen haar doel schoon tot het einde van de eerste helft naderde, Niek kreeg de bal op rechts en gaf een harde pass op Rens die de bal onder controle bracht en deze netjes in het doel werkte, de 1-0 was gemaakt!!

Amper een minuut later (in blessuretijd van de eerste helft) was het Joeri die door zeer goed offensief voetbal (druk op de bal) de bal veroverde op het middenveld en door de verdediging slalomde om op het laatst de bal nog aan Rens voor te zetten welke met deze prima assist de 2-0 kon scoren.

De scheid floot meteen voor de verdiende ranja.

De tweede helft was het een ander verhaal, Egchel had nu de wind in de rug en werd aanvallend wat sterker en kreeg ook meer kansen wat erin resulteerde dat onze Job het wat drukker kreeg en ook daadwerkelijk gestrekt moest bij enkele schoten op doel. De eerste paar kon Job nog tegenhouden, één keer door goed uitkomend keeperswerk en de andere door een katachtige duik richting linkerplaal. Maar in de 11de en 18de minuut moest Job zich toch gewonnen geven toen 2 keer de bal na een knappe redding in de rebound en via de paal de doellijn passeerde. Zelf bleven onze jongens er voor werken en ook wij creëerde nog een aantal kansen waarbij we wederom het aluminium raakte of voor open doel de bal net niet goed genoeg onder controle kregen. maar een doelpunt zat er helaas voor onze jongens niet meer in.

De einduitslag is eigenlijk ook wel terecht en zal ook door onze jongens als verdiend ervaren worden. Volgende week zaterdag hebben onze mannen een rustdag daar de geplande wedstrijd van Horn afgelopen dinsdag al is gespeeld, dus Rens kan lekker uitslapen(knipoog, knipoog).