Geflatteerde zege in Baexem

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 404

9 april 2016 11:00

Geflatteerde zege in Baexem

Ondanks uitstekende omstandigheden legden RKVB en Grashoek een matige wedstrijd op de mat. Grashoek was weliswaar de bovenliggende partij, maar zonder het slordige spel was het verschil veel groter kunnen zijn.

De wedstrijd begon om 11:00, maar het leek wel of de meeste zwart-gelen nog sliepen. Bij balbezit werd er weinig vrij gelopen en daardoor was het moeilijk om een medespeler te bereiken. Toch was de eerste kans voor Rens. Zijn inzet belandde in het zijnet. RKVB, dat tot nu toe pas één punt wist te vergaren, werd sterker. In de vijfde minuut mochten de rood-blauwen een corner nemen. In eerste instantie werd die weggewerkt, maar met een afstandsschot was Baexem toch gevaarlijk. De bal werd door Niek van richting veranderd en verdween plots in de linker bovenhoek. Grashoek moest nu toch echt wakker worden. Joeri, Niek en Rens kregen kleine kansjes, maar de bal wilde er niet in. In de omschakeling bereikte Joeri Rens, die aan de linkerkant door mocht lopen. In eerste instantie leek hij te veel tijd nodig te hebben, maar verraste met een geplaatst schot de Baexemse keeper in de rechter hoek. Twee minuten later werd Rens in het strafschopgebied neergelegd en mocht zelf aanleggen voor de penalty: 1-2. Ondanks de voorsprong werd het spel nog niet beter. Baexem bleef kansen krijgen. Tijdens een counter werd de Baexemse spits door Niek in de rug geduwd. Niek werd direct gewisseld voor Max en Baexem mocht op een gevaarlijke plek de vrije trap nemen. Job redde uitstekend. Twee minuten later was het wel raak. Een op het oog houdbaar afstandsschot glipte door de handen van Job en zo werd het rust met een 2-2 stand. Wellicht dat limonade onze jongens goed zou doen….

De woorden van coach Bas hadden op onze jongens de juiste uitwerking. Hoewel het vertoonde spel nog steeds behoorlijk slordig was, was Grashoek in de tweede helft duidelijk de bovenliggende partij. In de eerste tien minuten waren de kansen nog niet aan Joeri en Niek besteed, maar Vanaf de achtendertigste minuut mochten verschillende corners genomen worden. Al in eerdere wedstrijden scoorde Grashoek al regelmatig uit corners, maar in deze tweede helft werd duidelijk dat Rens en Niek goed op elkaar zijn ingesteld. Zowel in de 38ste, de 41ste als in de 48ste minuut scoorde Niek na een corner van Rens. De wijze waarop maakt voor Niek niets uit. De eerste met zijn hak, de tweede met zijn hoofd en de derde met een schot. Allen waren ze raak. In de laatste minuut van de wedstrijd bracht Joeri de stand nog op 2-6. Met een solo en een schot in de korte hoek bepaalde hij de eindstand. Door het gelijke spel van Horn tegen Heythuysen hebben Horn, Egchel en Grashoek evenveel verliespunten. Grashoek heeft echter nog wel een zwaar programma. Komende dinsdag de topper tegen Horn en de zaterdag erna mogen de jongens van Bas aantreden tegen die andere topper uit Egchel.