Loon naar werken

FC Oda E3

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 404

12 maart 2016 10:30

Op een zonovergoten sportpark stond vandaag de wedstrijd Grashoek ODA op het programma. Na twee keer goed en fanatiek getraind te hebben deze week moest dit natuurlijk afgesloten worden met een overwinning op ODA.

Aldus geschiedde!!!! Want na twee maal 25 minuten spelen stond de eindstand 6-3 op het scorebord!!

Pas in de 18de minuut was het Niek die de score opende na een goede assist van Neil. Diezelfde Neil zette 5 minuten later de 2-0 op het scorebord. Dat leek heel makkelijk te gaan dus.....

En daar lag de valkuil vandaag ook wel!! Want door te laks verdedigen werden vandaag toch iets te veel duels verloren op het gehele veld. Dat was ook aanleiding tot de 2-1

Na wat opzwepende woorden vanuit de zijlijn werd het voetballen weer opgepakt en zodoende ook de 3-1 tegen het net geknald door Rens na een solo op rechts van de zeer gevaarlijke Niek. Wederom werd de voorsprong van 2 naar 1 gebracht door ODA door een knappe steekpass door het midden. Niek reageerde hierop door met een hard schot de 4-2 te scoren. Toen ODA de aansluitingstreffer maakte werd de wedstrijd echt spannend.

De 4-3 was voor de zeer aanvallend ingestelde Niek reden om toch nogmaals een paar keer zijn directe tegenstander op rechts uit te spelen en op snelheid naar de achterlijn op te zoeken en de bal voor te leggen op éénmaal Rens en éénmaal  op sterk spelende Joeri die feilloos de bal in de goal konden tikken.

De jongens hebben er hard voor gewerkt en zagen zelf net op tijd dat niet alles vanzelf komt aanwaaien, komende week weer lekker trainen en volgende week proberen deze reeks voort te zetten tegen Heythuysen uit!!!!