BEVO 3 (zon) - Grashoek 4 (zon)

BEVO 3 (zon)

Mannen zondag, 4, 6e klasse 20

15 november 2015 10:30

Op deze stormachtige herfstzondag traden we aan tegen BEVO 3. Het veld was ook zwaar en glad dus met de stevige wind was goed voetbal moeilijk. Met de wind mee begonnen we zwak waardoor al heel snel 2 goede kansen weggaven die gelukkig niet benut werden.

Zodoende was wel iedereen verder direct scherp in de wedstrijd wat in div. hoekschoppen resulteerden die met de met deze wind voor veel gevaar zorgden. In de 11de min. kopte Radek via een BEVO-speler de 0-1 dan ook binnen uit een goed genomen hoekschop van Krysztof. Met de wind mee werd de tegenstander goed onder druk gehouden, slechts heel af en toe wist deze er dreigend uit te komen.

Onze diverse afstandsschoten leverden niets op tot in de 35ste min: een knal vanaf ruim 30 mtr van Tomasz Kolski vloog heerlijk onhoudbaar in de kruising, 0-2, wat tevens de ruststand betekende.

Na deze rust wisten we wat ons te doen stond met deze forse wind tegen: de tegenstander zo ver mogelijk van ons doel houden!

Direct na de hervatting al een forse meevaller: een mislukt schotje vanaf de 16 mtr. van Michael kreeg door de tegenwind een dusdanig rare curve dat dit de BEVO doelman compleet verraste en voor ons de 0- 3 opleverde.

Even een directe concentratieverslapping van ons: een steek bal door onze verdediging gaf de BEVO linksbuiten gelegenheid tot een lage voorzet die niet goed werd weggewerkt door Janusz en dit werd met een droge knal direct afgestraft 1-3.

BEVO rook dat er meer in zat en creëerde ook div. kansen maar daar bleef het gelukkig bij. In de 80ste min. verstapte de prima als voorstopper spelende Pawel zich dusdanig bij de achterlijn dat hij geblesseerd moest afhaken. De resulterende hoekschop voor BEVO werd dusdanig scherp ingebracht dat deze bij de eerste paal in ons doel belandde 2-3. Alle zeilen moesten nu bijgezet worden maar doordat BEVO achterin 1 op 1 ging spelen bood dat ook ons mogelijkheden. In de 85ste min. wist Michael onze spits Krysztof in het vijandelijk strafschopgebied te bereiken. Deze speelde zijn tegenstander dusdanig uit dat  Krysztof met een mooi schot in de lange hoek voor 2-4 kon zorgen.

Hiermee was de wedstrijd beslist en namen we de 3 punten verdiend mee naar huis: goed gewerkt mannen!

Po raz kolejny Sv Grashoek 4 rozegralo swoj kolejny dobry mecz.Tym razem ich przeciwnikiem byla druzyna BEVO 3.Juz w 11 min meczu Sv Grashoek 4 obielo prowadzenie po dosrodkowaniu z rzutu roznego przez Krzysztofa Cyla pilke do bramki glowa skierowal Radek Orzol.Gospodarze probowali odrobic straty ale goscie raz po raz nekali ich groznymi akcjami a w 35 min Tomasz Kolski uderzyl z 30 i trafil w samo okienko bramki przeciwnika.Do konca pierwszej polowy wynik nie ulegl zmianie choc obie druzyny mialy ku temu okazje.Tuz po rozpoczeciu drugiej czesci gry goscie prowadzili juz 3:0 po bramce Michala Landzinskiego.Gospodarze probowali odrabiac straty i w 49 min strzelili bramke na 1:3 a a w 80 min strzelili bramke kontaktowa lecz w 85 min. pilkarze Sv Grashoek 4 po strzale Krzysztofa Cyla wybili gospodarzom chocby remis w tym meczu i po raz kolejny siegneli po 3 punkty