Panningen 5 (zon) - Grashoek 4 (zon)

Panningen 5 (zon)

Mannen zondag, 4, 6e klasse 20

8 november 2015 10:30

Onze 2 middenvelders Michal Landzinski en Tomasz Kolski waren afwezig dus werd Marcin Kalbarczyk doorgeschoven naar het middenveld en Artur Dykier onze laatste man. Deze ongewone opstelling zorgde vooral in de eerste helft veel onrust in het spel.

We gaven niets weg maar creëerden ook heel weinig met dit ping-pong voetbal. Rond de 35ste min. kwam Pawel Dubaniewicz goed opzetten van achteruit en werd met een een – tweetje met Kryzstof Cyl vrij voor de keeper gezet. Deze wist Pawel alleen nog af te stoppen door hem onderuit te halen met een penalty als gevolg. Marcin benutte deze prima.

Ruststand 0-1.

Na de rust werd het iets beter. Ryszard Foksinski, pas blessurevrij, was inmiddels vervangen door de jeugdspeler Sjoerd Gommans.

Vrij snel daarna werd, na een onnodige grove overtreding van hem,  ook Pawel Dubaniewicz vervangen door de 2de jeugdspeler Brandon Sijben. Midden in de 2de helft werd door goed storen en doorzetten van Pawel Czyz  zoveel onrust in de Panningen verdediging gebracht dat Kryzstof Cyl attent wist te profiteren hiervan en de 0-2 kon aantekenen. Panningen kwam nog wat opzetten maar echt gevaarlijk werd het niet voor ons. We kregen zelf nog wat kansjes via onze 2 jeugdspelers maar deze konden of niet benut worden of werden afgefloten door “deskundig” grensrechterwerk. Slawomir Rozynski  en Wiktor Przemystaw werden nog ingebracht voor Radek Orzol  en Janusz Draszewski wat Panningen verleidde tot wat afstandschoten maar Wiktor wist prima de nul te houden.

Al met al geen geweldige wedstrijd maar toch de 3 punten veroverd.

Sv Grashoek 4 rozegralo dobry mecz przeciwko Panningen 5. od poczatku meczu Grashoek 4 atakowalo choc brakowalo skutecznosci a na bramke kolejno uderzali Krzysztof Cyl,Marcin Kalbarczyk oraz Tomasz Wisniewski ale ich strzaly albo byly niecelne albo blokowane przez przeciwnikow. W 43 min Pawel Dubaniewicz znakomicie wyszedl do podania i minal bramkarza ale ten zachaczyl go rekoma i sedzia podyktowal rzut karny ktory z zimna krwia wykorzystal Marcin Kalbarczyk i na przerwe Sv Grashoek 4 schodzil z przewaga jednej bramki. w drugiej polowie obraz gry nie ulegl zmianie Grashoek 4 atakowalo i kontrolowalo gre choc czasem druzyna Panningen potrafila przedostac sie pod bramke przeciwnika ale bramkarz Grashoek 4 Janusz Draszewski nie dal sie zaskoczyc. w 65 min walke o pilke wygral Pawel Czyz zagral do Krzysztofa Cyl a ten efektownym krzyzakiem strzelil gola na dwa zero. Choc do konca meczu obie druzyny mialy okazje do strzelenia gola to i tak wynik nie ulegl zmianie  choc w niektorych momentach sedzia pomagal troche gospodarzom