Verrassende overwinning van 't tweede!

Grashoek 2

vvVOS 3 (zon)

Assist: Joep Janssen
Teun Gommans (intikker)
Teun Gommans (scrimmage)
Teun Gommans (schot)
Twan Hunnekens (intikker)
... (vrije trap)

Mannen zondag, 2, 5e klasse 13

3 april 2016 12:15

Luc Steeghs

SV Grashoek 2 - vv VOS 3

Zoals beloofd zou er pas weer een verslag komen bij winst van Grashoek 2. De laatste weken zit het team al dicht tegen de overwinning aan maar elke week is het net niet. Iedereen ging er vanuit dat MVC de eerstvolgende overwinning zou worden aangezien Grashoek in Venlo met 9-2 klop kreeg tegen vv VOS in de heen wedstrijd.  De instelling: laten we er het beste van maken!

Tijdens de warming-up sijpelde het nieuws door dat VOS maar 11 spelers had en de beste drie spelers waren er niet bij wegens blessures (Hamstring afgescheurd, kruisbanden afgescheurd en een operatie aan de meniscus). Vooral Joep Philipsen was blij met dit nieuws aangezien hij in Venlo helemaal zoek getikt werd. In de opstelling van vandaag zaten een grote verrassing:  Wouter van der Sterren, die kwam met zijn rentree in het veld als laatste man. Roel Geurts was de aanvoerder van vandaag aangezien D. Jacobs geblesseerd is en L. Steeghs op het veld stond als scheidsrechter.

Enkele minuten na de aftrap bleek dat Grashoek deze wedstrijd kon gaan winnen of anders gezegd het ging gelijk op in het eerste deel van de wedstrijd. Helaas was het vv VOS die het eerste doelpunt maakte van de wedstrijd. Een vrije trap op ongeveer 20 meter van de goal werd binnengeschoten. Hierbij was de zon een lastige factor voor Maarten. Een paar minuten later kreeg Thom een bal terug gelegd van Joep Janssen maar deze werd overgeschoten. Weer een paar minuten later probeerde Joep het nog eens maar dit keer met een hoge bal en deze werd fraai ingekopt door Thom. Na een half uur spelen floot L. Steeghs ineens voor de rust, daarna kwam hij erachter dat we nog 15 minuten moesten spelen. VOS was hierdoor ook de weg kwijt en Twan maakte hier dankbaar gebruik van. Twan ging goed door op de keeper en schoot de bal op doel. Teun, invaller voor de geblesseerd geraakte Daan van Bemmel, gaf hier het laatste zetje aan ook al was de bal evengoed in het doel terecht gekomen (lees: beter voor Twan's portomonnee).
Tijdens de eerste helft had Roel Geurts zichzelf genomineerd voor de Bulles van de Week aangezien hij de bal over de zijlijn liep terwijl er niemand in de buurt was en de bal al stil op het veld lag.

Na de thee, die Mat vergeten was, was het doel om deze voorsprong vast te houden en wellicht uit te breiden. Al snel genoeg maakte Grashoek de 3-1. Joep Janssen gaf de bal goed voor, Twan had wellicht geen zin om zelf te scoren en liep tegen de paal op maar stuurde de bal wel richting Teun en deze maakte zijn 2de van de wedstrijd.  Teun kreeg het op z'n heupen en schoot daarom ook de 4-1 binnen op assist van Joep Philipsen, die evengoed nog een relatief zware wedstrijd had tegen Gino (6) van VOS.

Wouter was inmiddels in het veld gekomen op een gebruikelijke positie, namelijk: rechtsbuiten. Wouter liet Brahim zien dat hij liever niet naar het 1ste terug zou willen aangezien hij niet heel erg goed speelde. Wouter had wel dreiging in zijn spel maar elke pass was te zacht of kwam niet aan, niet heel gek bij de rentree. Ook toen Grashoek met 3 man op de keeper af ging verzuimde Wouter om de bal goed voor te geven aan Twan of zelfs nog aan Thom.  Wouter omspeelde de keeper en gaf daarna de bal te hoog voor dus doei goal. Ook een open schiet kans van Wouter viel op de paal maar dit geeft al aan dat Wouter het geluk niet aan zijn zijde had vandaag.  Een van de volgende acties van Wouter leidde, gelukkig, wel tot een goal namelijk een goal van Twan, die blijkbaar toch wel zelf wou scoren.  VOS werd in de 2de helft nauwelijks gevaarlijk en dus was de wedstrijd zo goed als gespeeld maar er zat nog meer in het vat vandaag. Andy Hunnekens stuurde met een ingooi Sil weg en deze passeerde de gelegenheidskeeper, wegens een gele kaart voor de echte keeper, met een afstandsschot: 6-1 en tevens eindstand.

Man of the match: Twan Hunnekens
Bulles van de week: Wouter van der Sterren, voor uitleg zie de aparte pagina.