Gebrek aan creativiteit zorgt voor een 4-2 verlies

Mannen zondag, 2, 5e klasse 13

15 november 2015 10:00

MVC’19 4 – SV Grashoek 4

Om 9:00 moest het team van Bart Gommans en Mat van Oijen zich verzamelen bij de Leanzo. Eenmaal daar komen we erachter, nadat Sil te laat binnen is gekomen, dat Joep Philipsen ons in de steek heeft gelaten en nog in zijn bed ligt. Er werd nog een poging gewaagd door op de deur te kloppen maar dit heeft niet geholpen. Daardoor zijn we overgestapt naar optie 2: Marco Sijben. Marco, die gister redelijk diep in het glaasje had gekeken naar de winst met Thom en Joeri van de publieksprijs op de liedjesavond, was meteen klaarwakker en zei jow ik doe wel mee.

Eenmaal op het veld bleek dat Grashoek nog niet echt wakker was om te gaan voetballen en dit resulteerde in de eerste goal voor MVC.  Marco Sijben liet zijn voetballende kwaliteiten zien en speelde een aantal mensen goed voorbij en had nog 1 speler en de keeper voor zich. Met enige mate van geluk, dat Marco af heeft gedwongen, wist hij ook voorbij deze spelers te komen en de bal binnen te schuiven. Heel lang mocht Grashoek niet genieten van deze gelijke stand want MVC kwam weer door de verdediging en zorgde voor de 1-2.

Het was te merken dat Grashoek nog enkele ervaring binnen het team miste in de vorm van B. van Berlo, L. Steeghs en D. Jacobs.   De andere routinier, D. Gommans, zorgde voor de gelijkmaker. Dit deed hij via een vrije trap die hij vanaf de rechterkant in de korte hoek binnen schoot, al met al niet z’n heel goed keeperswerk van MVC. Ruststand 2-2.   Net voor rust kreeg T. Gommans nog een gele kaart maar hij mocht van geluk spreken dat de kaart niet de andere kleur had want de bal was nergens meer te bekennen.

In de tweede helft gaf Grashoek iets meer gas op het begin maar dit resulteerde niet in echte grote kansen.  MVC wist in de laatste twintig minuten van de wedstrijd nog twee keer te scoren waarbij een goal puur geluk was. De speler raakte de bal op zijn scheenbeschermer en de bal zou normaal gesproken hoog over gaan maar door de harde wind werd de bal naar beneden gedrukt en vloog deze in de kruising.  Eindstand 2-4

Lichtpuntjes voor Sv Grashoek waren D. Gommans en M. Sijben.  D. Gommans hield de verdediging in veel gevallen goed overeind door zijn ervaring. M. Sijben, die voor D. Gommans gepositioneerd stond, liet zien dat hij de beste voetballer van het veld was en was over het hele veld te vinden als hij de bal maar kon winnen/krijgen.

Salliant detail: Sommige spelers zijn niet heel wakker om half 10 en sommige zijn heel wakker.  Sil vroeg om paracetamol en Roel geurts dacht ik heb geen paracetamol dus ik geef hem 2 immodium tabletten. Sil neemt deze gewoon in zonder na te denken en na verluid kon hij dinsdagmiddag pas weer naar het toilet voor de grote boodschap, maar het belangrijkste: hij had geen koppijn meer tijdens de wedstrijd.