SV Grashoek zit weer in een negatieve fase en verliest met 9-2

8 november 2015 12:00

SV Grashoek zit weer in een negatieve fase en verliest met 9-2

VVVOS 3 – SV Grashoek 2

Op het programma stond een zeer lastige wedstrijd tegen VVVOS.

Waar de regelmatige laatkomers Twan en Thom dit keer op tijd waren, was het dit maal Rik Teeuwen die te laat kwam. Eigenlijk is hij nog steeds niet in Ramones geweest aangezien hij opgehaald is thuis en daar ook weer is afgezet. Omstreeks 10:50 maakte Thom en Dorien Rik wakker en hij zag er niet heel fris uit en wist ook niet hoe hij snel uit bed moest komen. Zijn gezicht helemaal gekleurd door de varkensstiften bij Rowwen Hèze.   Ook een van onze rooie Rick’s (van esseveldt) was nog iets roder geworden door deze stiften en kon mede door het vele Høken.   Ook Luc Steeghs moest gemist worden wegens zijn valpartij in de vorige wedstrijd waardoor hij nu waarschijnlijk niet meer in actie kan komen t/m de winterstop.  Gelukkig was B. Gommans, die vandaag alle taken van de technische staf op zich moest nemen wegens de afwezigheid van M. van Oijen,  snel genoeg om nog even twee jeugdspelers te regelen, namelijk: T. Janssen en J. Teeuwen.

In de eerste helft werd duidelijk dat VVVOS voetballend veel en veel sterker was dan Sv Grashoek, maar dat grashoek ook niet goed omging met de kansjes die zij creëerden.  T. Hunnekens had een penalty moeten krijgen aangezien de keeper hem net niet doormidden schopte maar even later had T. Hunnekens moeten scoren.  D. Jacobs gaf een zeer goede bal op T. Hunnenkens maar hij had teveel tijd nodig om de bal goed te kunnen controleren en daardoor was de kans verkeken.

Zo had Grashoek nog een paar kleine kansjes in de gehele eerste helft maar het was vooral VOS die de dienst uitmaakte.  Dit resulteerde in de 4-0 ruststand voor Vos.  De goals waren vooral goed uitgespeelde goals en ze profiteerde optimaal van onze, niet-fris ogende, verdediging.   D. Gommans nam het initiatief en liet meestal zien hoe het wel moest maar dit werd niet overgenomen door de meeste spelers.   In deze eerste helft was ook duidelijk geworden dat de scheids niet aan onze kant stond. De scheids gaf nagenoeg alleen maar vrije trappen aan VOS en keurde ook nog eens een goal goed, die afgevlagd werd door onze gelegenheidsgrensrechter P. van Oijen. Ook werden B. van Berlo en D. Gommans een aantal keer getorpedeerd maar hier was niks aan de hand volgends de Scheidsrechter.

In de rust bleek dat er nagenoeg niemand meer vertrouwen had in een redelijk resultaat. De sfeer die heerste zorgde ervoor dat iedereen het liefste wou stoppen in de rust en dat het vooral aan de scheids lag.  Met name dit laatste is een hekel punt aangezien dit iets is waar je over kan gaan zeuren maar je er toch mee om moet kunnen gaan.  Veel spelers toonde ook niet de inzet, die ze normaal wel tonen, en dit was een van de grootste oorzaken van deze 4-0 achterstand.  In de tweede helft kwam J. Teeuwen in de goal te staan wegens een blessure bij M. van Teeffelen.

In de tweede helft startte Grashoek goed en werd er een bal door J. Philipsen zeer goed diep gegeven op T. van Mullekom.  T. van Mullekom wist op zijn beurt, met een goede pass, T. Hunnekens te bereiken die de 4-1 maakte.   Vervolgens kreeg Grashoek weer een beetje hoop en scoorde D. Gommans de 4-2 op aangeven van B. van Berlo.     Helaas was het VOS die hierna weer de marge op 3 goals zette aangezien zij J. Teeuwen voor de eerste keer verschalkte: 5-2

Vervolgens was het Grashoek weer die druk zette richting de goal van VOS.  R. Graus en B. van Berlo zorgde voor de druk op de goal maar deze twee wisten de bal niet in het net te krijgen en dus ook niet de marge terug te brengen naar 2 goals verschil. Even later kreeg D. Gommans een gele kaart wegens commentaar op de scheidsrechter en hij liep direct naar het kleedlokaal om zich te douchen. Hij had er geen zin meer in dus dan kan je inderdaad beter gaan douchen.  Hiermee was ook het verzet van Grashoek gebroken en liep VOS uit naar een 9-2 overwinning.

Bulles: R. Teeuwen

MOTM: n.v.t.