Prima afsluiting van het seizoen

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 403

5 december 2015 9:30

Prima afsluiting van het seizoen

Jammer genoeg kon Maks bij de seizoensafsluiting in en tegen Heythuysen vanwege ziekte er niet bij zijn. Het was koud en het waaide gemeen op Sportpark “de Molenhoek”. Belangrijk dus om goed in beweging te blijven.

Deze boodschap hadden onze jongens goed gegrepen en vanaf het moment werd er goed gevoetbalt. De eerste tien minuten werd er zelfs genoten van het goede samenspel dat Grashoek op de mat legde. Dit resulteerde in een paar goede kansen. Allereerst was het Niek, die na een steekpass van Neil door kon lopen, maar in de afroding faalde. Een paar minuten later mocht Rens een corner nemen, die goed indraaide, maar nog net uit het doel gehouden kan worden. In een spaarzame uitval van Heythuysen kwam de thuisploeg onterecht via een afstandsschot op voorsprong. Het verzorgde spel van Grashoek was na het doelpunt wat minder. Toch bleven er kansen komen. Wederom Niek schoot de bal eerst voorlangs, waarna Rens een eigenlijk niet te missen kans.... miste. Heytse schoot tegen het einde van de eerste helft nog op de paal, maar daarna was het rusten. Iedereen had het gevoel dat er veel meer in zou zitten en dat bleek dan ook in de tweede helft!

De coaches van beide teams besloten om 8 tegen 8 te spelen, zodat de jongens aan de kant niet zouden bevriezen. Grashoek ging direct weer vol op de aanval. Via een corner van Rens kreeg Joeri een klein kansje, maar zijn schot miste richting. In de daarop volgende counter verrichtte Job een wereldredding in een een-tegen-een situatie. Deze redding bleek het omslagpunt van de wedstrijd. Door knullig balverlies in de blauw-witte defensie mocht Niek alleen op de keeper af. Hij faalde niet en bracht de gelijkmaker op het bord. Hierna ging het snel. In de tiende minuut na rust scoorde Neil knap uit een corner van Rens en twee minuten later bracht Rens zelf met een sliding de stand op 1-3. Dit doelpunt werd voorafgegaan door een mooie inspeelpass van Mick op Niek, die de vrijlopende Rens met een scherp aangesneden voorzet kon bereiken. Het leed voor Heytse was nog niet gedaan. In de 39ste minuut bracht Joeri de score op 1-4. Hij mocht vrij inschieten, nadat een schot van Niek via een verdediger voor zijn voeten kwam.

Mick die een goede wedstrijd speelde, zat zijn tegenstander de gehele wedstrijd op de huid. Dit tot frustratie van de speler van Heytse. Een scheldpartij van de blauwwitte speler, kwam hem eerst al op een waarschuwing te staan. Na een slaande beweging mocht hij van zijn coach vertrekken. Mick beloonde zijn goede weddstrijd met een goede assist op Rens, die zijn tweede van de ochtend mocht maken. Zo eindigt een zwaar, maar heel leerzaam eerste E-seizoen met een prachtige overwinning. Met een achste plek op de ranglijst is het nog niet duidelijk waar onze jongens in het voorjaar worden ingedeeld. Hoe dan ook ze zullen er klaar voor zijn! Jongens bedankt voor de vermakelijke wedstrijden. Tot volgend seizoen!