E1 verlies degradatieduel met Leveroy

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 403

28 november 2015 9:00

E1 verliest degradatieduel met Leveroy

Het beloofde een spannende pot te worden, want beide teams stonden op één overwinning en één gelijkspel. De verliezer zal waarschijnlijk na de winter in een lagere klasse uitkomen. De winnaar blijft in de tweede klasse. Leveroy mocht niet onderschat worden. Het gelijke spel werd immers behaald tegen BEVO waar onze jongens vorige week nog vrij kansloos van verloren (1-5).

Doordat onze vaste laatste man Roel zich helaas ziek moest afmelden, moesten coaches Bas en Roel een paar onzettingen doen. Neil schoof één linie terug en moest zo leiding geven aan zijn verdediging. Grashoek schoot uit de startblokken. Vanaf de aftrap werd direct een corner afgedwongen, die door Rens genomen werd. De afvallende bal kon direct door Maks worden ingeschoten en zo stonden onze jongens al heel vroeg op een luxe voorsprong. Lang genieten van deze voorsprong was er helaas niet bij. Leveroy kreeg zelf ook een corner en de kopsterken roodzwarten aanvallers (allen een kop groter dan onze E1) kopten de bal hard achter doelman Job. Na deze opwindende drie minuten golfde het spel op en neer. Het was een gelijkopgaande wedstrijd waarbij beide ploegen kansen op een treffer hadden. Aan de kant van Grashoek was het vooral Niek, die de grootste kansen kreeg. Op aangeven van Joeri schoot hij hard op de lat en in de daarop volgende minuten waren nog twee kansen niet aan Niek besteed. Aan de andere kant was Leveroy vooral gevaarlijk met hoge ballen en corners. In de 20ste minuut bleek toch wederom, dat eerste jaars E-pupillen gemiddeld kleiner zijn dan tweedejaars, want wederom met een kopbal na een corner scoorde Leveroy. Aansluitend kregen Niek en Neil nog twee kansen, maar die gingen respectievelijk ruim over en net voorlangs.

Na de limonade bleken de jongens weer op scherp te staan. Achterin werden de gelederen gesloten en voorin werden kleine kansjes gecreëerd. Rens raakte de paal, maar via een counter in de tiende minuut kwam Leveroy op toch 3-1. Toch was de wedstrijd nog lang niet gespeeld. Via een schitterende aanval over rechts kon Neil de bal voor het doel brengen en wist Rens met een snoekduik de bal binnen te koppen. Drie minuten later was het weer raak. Ditmaal uit een corner van Rens. Niek kreeg de bal voor zijn voeten en daar wist hij wel raad mee. De gelijke stand was een juiste afspiegeling van de krachtsverhoudingen op het veld. Helaas ging het toen mis. Vanaf de aftrap na de gelijkmaker werd de aanvaller van Leveroy geen strobreed in de weg gelegd en ook Job kon de schijnbaar simpele inzet niet keren. Snel daarna ging de Grashoekse verdediging gruwelijk in de fout en werd het 5-3. Bij de twee laatste doelpunten werd het gemis van Roel toch wel pijnlijk duidelijk. Volgende week volgt de laatste wedstrijd, uit tegen Heythuysen. Wellicht dat daar toch nog voor een mooie afsluiting gezorgd kan worden.