E1 laat SVVH kansloos

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 403

7 november 2015 11:00

Jan van Lierop

De zomerzon in november heeft de E1 goedgedaan. In een wedstrijd die betiteld kon worden als een degradatieduel zagen beide teams mogelijkheden om hun eerste overwinning te boeken. De gasten uit Heibloem hadden tot nu toe alle wedstrijden verloren en ook onze E1 had pas één punt weten te vergaren. Deze wedstrijd moest daar verandering in brengen.

In onze vaste opstelling met Rens en Joeri in de aanval, Neil en Niek daarachter en met Rik, Roel, Maks en Mick in de verdediging en natuurlijk Job op het doel startte Grashoek goed. Al snel dwongen onze jongens diverse corners af, waarbij Niek op de lat kopte en Rik van afstand net over het doel mikte. SVVH liet daarentegen weinig zien. In de twaalfde minuut was het raak. Na een goede aanval via Neil, kon Rens wegdraaien van zijn tegenstander en de 1-0 binnenschieten. De druk van Grashoek bleef hoog en SVVH kwam nauwelijks aan aanvallen toe. Job hoefde nauwelijks in actie te komen. In de 18de minuut bracht Niek na een goede actie over rechts, de stand op 2-0. In de resterende minuten was er nog een prachtige aanval via Neil en Joeri, maar Rens had net te veel tijd nodig om een goed schot af te leveren. Met een voorsprong gingen we limonade drinken.

In de rust werden de jongens duidelijk gemaakt, dat ze er nog niet waren. De voorsprong was weliswaar daar, maar nu moest de overwinning ook over de streep getrokken worden. Dit was duidelijk over gekomen en in de eerste minuten na rust was vooral Joeri erg gevaarlijk. Na een goede voorzet van Niek kreeg hij hem net niet lekker op zijn voet en kon de keeper redden in de daarop volgende corner kopte Joeri op de kruising. In de 29ste minuut was het wel raak. Rens kon op aangeven van Joeri de 3-0 op het bord brengen. Het was Grashoek wat de klok sloeg. Kansen van Niek en Joeri gingen nog naast, maar door de grote druk, werd SVVH ook slordig. Neil nam de uittrap van de keeper netjes aan en schoot de bal met veel gevoel over de uitgekomen keeper, 4-0 wat een luxe. Toch wist SVVH nog een eretreffer te maken. Een uittrap van Job, werd door Niek niet goed verwerkt en de tegenstander kon er met de bal van door en hem diagonaal binnenschieten. Onze jongens waren niet van slag en gingen op zoek naar meer treffers. Die kwamen er ook allereerst was het Rens, daarna tweemaal Niek (met assists van Joeri en Mick) en het slotakkoord was voor Neil, die met een afstandsschot de keeper wist te verschalken. Met een 8-1 eindstand was de vreugde compleet. Heel goed gewerkt jongens. Misschien kunnen we volgende week tegen RKMSV uit Meijel stunten.