Maatje te klein voor Helden

Grashoek JO11-1

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 403

17 oktober 2015 9:00

Na dagen van regen, was het eens droog op Sportpark Kerkeböske in Helden. Het veld lag er goed bij. Rik was terug van zijn ziekte, maar Max ontbrak nog vanwege zijn enkelblessure.

Helden ging direct op zoek naar het doel van Job en kreeg ook gelijk in de eerste minuut een schietkans. Voorlangs. Het antwoord van Grashoek was een hard schot op de lat van Niek. Toch kwam Helden in de vierde minuut op voorsprong door een eigen doelpunt van Mick. Het is niet het eerste eigen doelpunt van onze E1. De jongens hebben al zeker 6 x in eigen doel geschoten…, dat is bijna net zoveel als in het vijandige doel…. Via een counter van Niek, kreeg Rens de kans om de gelijkmaker binnen te tikken. De keeper redde zijn inzet ten koste van een corner. Rens nam zelf de corner en wist Niek te bereiken, die vervolgens de bal tussen de juiste palen schoot: 1-1. Helden was niet geschrokken van het tegendoelpunt en ging direct op zoek naar een nieuwe voorsprong. Na tien minuten was die voorsprong een feit. Ondanks enkele kansen van Niek en Neil kon Helden uitlopen naar 5-1. Vooral via de counter kon Grashoek gevaarlijk zijn. Twee grote kansen van Rens waren nog niet aan hem besteed, totdat hij via een mooie aanval de bal ontving. De aanval was opgezet door Joeri, die Neil op het middenveld kon bereiken. Rens ging de diepte in en kreeg de bal mee. Koelbloedig legde Rens het in het net. Met deze 5-2 ruststand was het tijd voor de limonade.

Na rust wilde Helden een vroegtijdig einde maken aan de aspiraties van onze geelzwarten. Al snel werd het 6-2 en de druk op het doel van Job werd steeds groter. Roel en Rick hadden het erg lastig met de Heldense aanvallers. Mick kon de aanvallen over rechts in het begin van de tweede helft nog goed stoppen. Later werd dat ook lastiger. Helden liep toch redelijk snel uit tot 10-2, waarbij de tiende wegens een hand in het gezicht van Neil afgekeurd had mogen worden. Grashoek kreeg ook wel kansen. Joeri schoot na een solo in de handen van de keeper en Niek en Neil wisten de keeper met een afstandsschot toch bijna te verassen. Het duurde echter tot de laatste minuut van de wedstrijd totdat Grashoek wat terug kon doen. Het was wel een mooie! Neil bereikte met een steekpass Niek, die op snelheid de blauw-witte verdediging achter zich liet. Beheerst schoot hij de 10-3 op het bord. Vrijwel direct daarna klonk tot de laatste minuut van de wedstrijd. Vrijwel direct daarna klonk het eindsignaal. De aansluitende penalties waren niet aan Grashoek besteed. Alleen Rik schoot hem erin…