Het eerste punt tegen Kessel

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 403

10 oktober 2015 11:00

Andy Hunnekens

Ondanks het grote verlies van de afgelopen week in Neer, hadden de jongens onder leiding van Bas goed getraind en er stond een zeer gemotiveerd team aan de aftrap. Max ontbrak vanwege ziekte. Ook Kessel dat net als Grashoek nog puntloos was, was vastberaden de punten meer naar huis te nemen.

Tien minuten na de geplande aftrap floot Andy voor de start van de wedstrijd… De jongens van Kessel waren allen tweedejaars en staken stuk voor stuk een kop boven de geelzwarten uit. Al in de vierde minuut kreeg Kessel een corner. De lange jongens van Kessel gingen naar voren en niet geheel verwonderlijk werd de 0-1 binnen gekopt. Wat wel verwonderlijk was, was het feit, dat onze eigen Neil de doelpuntenmaker was. Na het openingsdoelpunt golfde het spel heen en weer. Kessel zette veel druk naar voren en Grashoek loerde vooral via Niek op de counter. Maar liefst vier kansen kreeg hij, allen over rechts uitgespeeld. Twee maal stond de keeper een Grashoekse treffer in de weg; twee maal ging het schot rakelings voorlangs. Ook Rens en Joeri lukte het net niet om de bal in het doel te krijgen. Grote kansen waren er ondanks de druk voor Kessel eigenlijk niet. De verdediging bestaande uit Roel, Mick en Rik bleef goed overeind. Toch kwamen de roodhemden vlak voor rust op 0-2. Wederom was het een eigen doelpunt. Niek gleed in een poging de inzet van Kessel te stoppen de bal achter doelman Job. Met deze stand werd er gefloten voor de rust.

In de eerste minuten na rust was hetzelfde wedstrijdbeeld als voor rust. Kessel zette druk en Grashoek loerde op de counter. Dit maal met succes. In de 33ste minuut legde Rens in een goede aanval over verschillende schijven de bal breed op Neil, die heel beheerst de aansluitingstreffer kon maken. Na dit doelpunt werd het een hele andere wedstrijd. Het was vooral nog Grashoek dat voetbalde. Met veel strijd en passie volgde kans op kans. Wederom was het Niek, die op het doel kon schieten. Helaas éénmaal over, éénmaal naast. In de 45ste minuut kreeg Neil een levensgrote kans. De keeper van Kessel wist de bal tegen te houden, maar legde de bal panklaar voor de voeten van Rens, die eenvoudig de gelijkmaker kon binnenschieten. In de resterende vijf minuten vielen er nog twee grote kansen voor Grashoek te noteren, maar helaas bleef de stand op 2-2. Het eerste punt is binnen! Volgende week spelen onze jongens uit tegen Helden E3