Afstraffing in Neer

Grashoek JO11-1

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 403

3 oktober 2015 11:00

De eerste competitiewedstrijd ging net verloren tegen de E-Pupillen uit Egchel. Neer was de volgende tegenstander. RKSVN heeft momenteel een erg sterke lichting E-Pupillen en kon zelfs 5 E-elftallen bij de KNVB inschrijven. Het leek dus vooraf een moeilijke wedstrijd te worden en dat klopte…

Met dezelfde opstelling als tegen Egchel startte de formatie van Bas en Roel twijfelachtig. Na twee minuten was het al raak. De spits van Neer schoot de bal diagonaal achter Job; 1-0. Hierna herstelde onze jongens zich toch snel. Eerst schoot Rens in het zijnet en vlak daarna mocht Neil op het doel van de tegenstander afgaan. Hij werd door een verdediger corner getikt. Neil nam zelf de corner, die knap door Niek  achter de Neerse keeper werd gewerkt; 1-1. Hoewel dit toch vertrouwen zou moeten geven, ging het daarna jammer genoeg erg snel. Allereerst werkte de Neerse spits (in onze ogen onrechtmatig) Mick naar de grond en kon daarna vrij inschieten. De 3-1 volgde snel daarna. Neer schoot eerst nog op de paal, maar kon via een hoge bal, de altijd lastig zijn voor Job de 4-1 aantekenen. In de 19de minuut mocht Rens aanleggen, maar werd net gestopt door de verdediging. In de counter bracht Neer de stand op 5-1. Nog voor rust werd het 6-1 en 7-1. Toen was er toch eindelijk eventjes rust en limonade.

Ook in de eerste minuten na rust was het Neer die voetbalde. Binnen vijf minuten was het 10-1. Daarna kwamen de geel-zwarten wonderbaarlijk goed in de wedstrijden en kregen ze goede kansen op een tweede doelpunt. Allereerst schoor Rens op de paal en daarna was het Joeri die na goed doorgaan van Niek een grote kans kreeg. Helaas stond de keeper een doelpunt in de weg. Joeri kreeg kort daarna een nieuwe kans, maar wederom zonder succes. Neer scoorde nog éénmaal en bracht de eindstand op het bord: 11-1. Zowel Neer als onze jongens kregen nog een kans om iets aan de eindstand te veranderen, maar een bal op de paal en op de lat brachten geen verandering. Zaterdag spelen we weer thuis; om 11:00 uur tegen Kessel; de jongens gaan voor de winst. Kom dat zien!