Grashoek sluit seizoen af met knappe overwinning tegen Racing Boys.

Racing Boys 1 (zon)

Bart van Schijndel
Bart van Schijndel
Bas Maessen (schot)
Danny Kroes (intikker)
... (schot)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

16 mei 2016 14:30

Dalen, K. van

Door Piet Spee.

Vooraf werden de kansen voor Grashoek in Deurne tegen de runner up niet hoog aangeslagen. In de heen ronde waren de geelzwarten in eigen huis met 6-1 van het veld geveegd. Bart van Schijndel scoorde toen zes keer. Dit keer liep het anders. De 30-jarige aanvoerder van Racing Boys haalde zich binnen het half uur twee gele kaarten en dus geelrood af bij de strak leidende scheidsrechter Kevin van Dalen uit Uden. De thuisclub moest een uur lang met 10 man verder. De Racing Boys hadden nog één punt nodig voor de nacompetitie. Grashoek had daar geen boodschap aan. De geelzwarten speelden fris van de lever veel op de helft van de tegenstander. Toch was na 19 minuten de eerste dikke kans voor de thuisclub. Geert Goossens schoot rakelings langs. Twee minuten later kreeg Bart van Schijndel zijn eerste gele kaart. De thuisclub raakte geïrriteerd toen 5 minuten later weer een speler van hun geel kreeg. Grashoek voelde dat er kansen op komst waren.

Grashoek mist twee strafschoppen.

In de 30e minuut constateerde de scheidsrechter na een corner van Grashoek een duwfout en legde bal op de stip.   De doelman van Racing Boys  stopte het schot van Chris Hunnekens. Unieke kans verdaan. In de 33e minuut krijgt Bart van Schijndel zijn tweede gele kaart. In de 36e minuut is het voor Grashoek raak. Bas Maessen neemt een voorzet van Leike Cuijpers op de pantoffel en schiet onhoudbaar de 0-1 binnen. Amper twee minuten later krijgt Geert Goossens zijn tweede dikke kans. Gelukkig voor Grashoek weer naast.  Opwinding in de 40e minuut. Weer een penalty voor Grashoek.  Dit keer treedt aanvoerder Tim van Ophoven als scherprechter aan. Ook hij krijgt de bal niet langs doelman Luuk Verhaegh die zijn imposante verschijning toch wel indruk maakt op de Grashoekse penaltynemers. Wel wordt er een corner aan overgehouden. En uit deze hoekschop ontstaat de 0-2 na een fraaie uithaal van Jarno Steeghs. Ruststand 0-2.

Na de thee gaat Racing Boys op jacht naar het nodig hebbende punt. De individualisten in de Deurnese ploeg zetten Grashoek onder druk. In de 56e minuut worden de geelzwarten achterin uitgetikt en Danny Kroes scoort de aansluitingstreffer. Na een uur wedstrijd gaat Chris Hunnekens over rechts op solotoer maar doelman Verhaegh was een station te ver. Geert Goossens doet 7 minuten later het kunststukje van Chris na maar had wel succes met de afronding. Met een fraaie boog verdwijnt de bal achter doelman Koen Clephas. 2-2.  Na de 4e gele kaart voor Racing Boys lijkt toch de partij in het voordeel van de thuisclub te kantelen. Geert Goossens krijgt met nog een kwartier spelen geheel vrijstaand vanaf 5 meter een open kans, doch de anders zo vaardige spits lepelt de bal over het doel. Twee minuten later krijgt de thuisclub een dreun toen Bas Gloudemans liet zien hoe wel moest. De 38-jarige Grashoekse spits haalde doeltreffend uit 2-3.  Drie minuten later viel het doek voor de thuisclub. Na goed voorbereidend werk van Leike Cuijpers schoot Tim van Ophoven beheerst de 2-4 binnen. Trainer Brahim Akechtabou wisselde drie keer. B-spelers Stan Cuijpers maakte zijn debuut voor Jarno Steeghs. Sjoerd Rijs verving Chris Hunnekens en ook B-speler Tymo Janssen voor Stan Hunnekens  mocht zijn debuut maken. Stan Cuijpers benutte zijn speelminuten optimaal.  Bas Gloudemans gaf de 16-jarige de kans om er nog 2-5 van te maken  en Stan deed dit perfect. Na één minuut naspeeltijd floot scheidsrechter van Dalen einde wedstrijd. Een mooi seizoensbesluit voor Grashoek. Ook de Racing Boys hadden toch nog reden om tevreden zijn. Door het verlies van Neerkandia bij Rood Wit '67 mogen de Deurnenaren toch deelnemen aan de nacompetitie.