ONNODIG VERLIES GRASHOEK

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

8 mei 2016 14:30

Verheijen, J.J.H.M.

Grashoek heeft haar laatste thuiswedstijd van dit seizoen op de Peelrand met 1-2 verloren van Eindse Boys. De geel zwarten verzuimde het meervoud aan kansen dat ze kregen te verzilveren. De gasten profiteerde daarentegen van de fouten die Grashoek maakte. Het doelpunt van Grashoek werd gescoord door Chris Hunnekens en Paul Dirckx was aan de andere kant 2 keer succesvol voor Nederweert Eind. Erg jammer voor trainer Brahim Akechtabou die zeker een mooier afscheid had verdiend voor het eigen publiek.

De start van Grashoek was helaas weer eens  te slap iets waar de ploeg zich duidelijk in kan verbeteren volgend seizoen. Al na 5 minuten stond het 0-1 Paul Dirckx profiteerde prima van balverlies bij Grashoek waarna hij de vrije doortocht had naar Koen Clephas die ook het nakijken had. Grashoek hervond zich weer snel en kreeg in het vervolg van de eerste helft diverse kansen om deze snel opgelopen schade te herstellen. Vooral Bas Gloudemans had de 1-1 enkele keren op zijn voet liggen maar helaas zonder succes. Leike Cuijpers was ook heel dicht bij een treffer maar verzuimde om uit te halen vanuit  een meer als goede positie. De bal ging breed waar hij toch echt voor het eigen succes had moeten gaan.

Na de thee had Grashoek een prima start die meteen na 2 minuten de gelijkmaker opleverde. Chris Hunnekens speelde zich prima vrij en passeerde met een geplaatst schot de doelman van Eindse Boys. Chris had ook de 2-1 kunnen maken maar dit maal was de Eindse sluitpost hem met de tenen net te snel af. Na deze bliksem start van Grashoek zakte het peil van de thuisploeg duidelijk en roken de gasten hun kans. In eerste instantie kon Koen de boel nog klaren maar in de 72 e minuut was het weer Paul Dirckx die alleen voor Koen koel bleef en de 1-2 scoorde. Grashoek probeerde zich hierna te herpakken maar helaas zonder succes. Bas Gloudemans en Tim van Ophoven waren nog heel dicht bij de gelijkmaker maar hun vizier stond deze middag helaas niet scherp genoeg waardoor de gasten er ietwat gelukkig met de winst tussenuit glipten en Grashoek daardoor en passant ook nog op de ranglijst passeerde.

De laatst wedstijd van het seizoen speelt Grashoek as maandag in Deurne bij Racing Boys. Het zou mooi zijn als hier nog een succes behaald werd. Brahim heeft dit zeker verdiend.