EGCHEL EN GRASHOEK DELEN DE PUNTEN.

Egchel 1 (zon)

Leon Teeuwen (schot)
Tim van Ophoven (intikker)
Mathijs Venner (penalty)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

24 april 2016 14:30

Knoben, P.M.F.

Egchel en Grashoek hebben in een heuse Peel & Maas derby de punten gedeeld. Op sportpark de Wietel werd het na 90 minuten 2-2. Beide ploegen mogen met de puntendeling tevreden zijn: Egchel op basis van de eerste en Grashoek op basis van de tweede helft.  Scheidsrechter Knoben uit Linne was de man die dit duel in goede banen moest leiden. Hij toonde in deze overigens sportieve wedstrijd toch in totaal 5 gele kaarten: twee voor de oranjehemden en drie voor de geelzwarten. Trainer Peter Peeters van Egchel moest nogal wat improviseren met zijn ploeg vanwege de nodige blessures en een schorsing, oefenmeester Brahim Akechtabou van Grashoek kon over een vrijwel fitte selectie beschikken. Nadat Chris Hunnekens namens de gasten na een uitbraak een goed schot had afgevuurd op Egchel doelman Bjorn Oomen was het Egchel dat in de 19e minuut een voorsprong nam. Uit een voorzet van Colin Bruisten trof spits Leon Teeuwen via de paal doel, 1-0. De thuisploeg was vervolgens de licht bovenliggende partij. Grashoek kreeg wat corners te nemen zonder rendement. Na een appel voor stafschop in het Egchelse strafschopgebied welke door de leidsman werd weggewuifd kwam Grashoek in de 38e minuut op gelijke hoogte. Egchel kreeg de bal niet weggewerkt in de eigen 16 en Tim van Ophoven was degene die het beslissende tikje gaf. Na wat schoten en corners voor beide ploegen werd de thee gedronken met een 1-1 ruststand. Bij het beginsignaal voor de tweede helft zorgde een korte maar fikse hagelbui voor een wit en doorweekt veld waarna een mooi lentezonnetje het langs de lijn weer aantrekkelijk maakte om naar de verrichtingen in het veld te kijken. Het was nu vooral Grashoek dat de toon zette en Egchel moest ver terug maar kreeg desondanks nog enkele goede mogelijkheden met uitvallen door Mathijs Venner. Na een uur spelen kwam routinier Benny van Berlo in het veld voor Jarno Steeghs. Er werd geappelleerd voor penalty in de Grashoek zestien wegens een vermeende handsbal maar ook nu ging de bal niet op de stip. In de 70e minuut kwamen de bezoekers op voorsprong toen de oudste speler op het veld, Bas Gloudemans met een prachtige uithaal in de linkerbovenhoek keeper Oomen het nakijken gaf, 1-2. Vervolgens kopte Benny van Berlo uit een vrije trap voor de geelzwarten maar net naast en testte hij middels een hard schot de Egchel doelman. Ondertussen een wissel aan beide zijden: voor Egchel kwam Rick Wilms in het veld voor Kai Schroder en voor Grashoek loste Joep Janssen Erwin Peijnenburg af. In de slotfase nogmaals een dergelijk tafereel: Bjorn Galema kwam in het veld voor de geblesseerde Freek van Nisterdael namens de oranjehemden en Sjoerd Rijs namens Grashoek voor Leike Cuijpers. In de 90e minuut ging de bal op de stip vanwege een handsbal in het strafschopgebied van Grashoek. Mathijs Venner schot vanaf 11 meter raak, keeper Koen Clephas was kansloos, 2-2. In de allerlaatste minuut nog een afgekeurd doelpunt van Grashoek wegens een overtreding. Zo bleef het bij een terechte puntendeling op sportpark de Wietel waarmee beide ploegen vrede konden hebben. Komende zondag gaat Egchel op bezoek bij hekkensluiter Griendtsveen en heeft Grashoek een weekend vrij.

Door : Thijs Joosten SV Egchel