OFFDAY GRASHOEK

Thijs Berkers (schot)
Tim van Mourik (schot)
Koen van Bree (intikker)
Marijn van Bussel (schot)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

10 april 2016 14:30

Fransen, W.H.G.

Na een aantal veelbelovende wedstrijden stelde Grashoek afgelopen zondag in de wedstrijd tegen kampioenskandidaat Olympia Boys flink teleur. Geen moment kon Grashoek het de gasten moeilijk maken waar iedereen vooraf wel op gehoopt en gerekend had. Na een half uur spelen scoorde de ploeg uit Ommel de 0-1 en direct na rust vielen de 0-2 en 0-3. Uiteindelijk werd het 0-4. Grashoek had hier niets op in te brengen want daarvoor was het vertoond spel te mager, vooral het vele balverlies brak Grashoek op.

Positief voor de Grashoek supporters was dat het zonnetje lekker scheen waardoor het langs het veld prettig vertoeven was maar binnen de krijtlijnen was het vanaf de eerste minuut niet pluis . Olympia Boys had aanvankelijk nog wat moeite om een echt gat in de Grashoek defensie te vinden maar in het eerste halve uur konden de gasten wel al verschillende keren vanuit de tweede lijn het Grashoek doel onder vuur nemen. Uiteindelijk viel de 0-1 ook uit zo’n situatie. Thijs Berkers kon in de 33e minuut van buiten de 16 meter vrij uithalen en deed dat zo scherp dat Koen Clephas in het Grashoek doel kansloos was. Tot dan had Grashoek nog helemaal geen aanval kunnen opzetten. Enkele minuten voor rust lukte dit pas voor de eerste keer. Marcin Kokoszka passte de bal prima op de vrij staande Chris Hunnekens die rechts voor het doelman mocht uithalen maar naast schot.

Na de thee maakte Olympia Boys snel korte metten met de Grashoekse aspiraties want voordat Grashoek kon aanzetten was het al 0-2 in de 47e minuut. Ook deze treffer was een mooi afstandsschot van Tim van Mourik. En 6 minuten later was diezelfde Tim van Mourik de aangever waarna Koen van Bree met een intikker de 0-3 kon afmaken. Bij Grashoek werd geprobeerd de zaak te kantelen. Leike Cuijpers en Jarno Steeghs kwamen in het veld voor Erwin Pijnenburg en Benny van Berlo maar echt veel veranderde dit niet aan het spelbeeld. Grashoek kreeg in het tweede deel van de tweede half wel wat meer mogelijkheden omdat Olympia Boys gas terugnam. De doelman van de gasten voorkwam echter een eretreffer, Leike Cuijpers en Marcin Koskoszka waren hier dicht bij. In de 77e minuut scoorde Marijn van Bussel uiteindelijk de 0-4.  In de laatste minuten mocht Raoul Bennebroek Chris Hunnekens nog vervangen. Beide ploegen hadden zich op dat moment echter al neergelegd bij de uitslag. Olympia Boys was blij dat het deze op voorhand zware klus zo makkelijk had kunnen klaren en Grashoek was blij dat aan deze martelgang een einde was gekomen.

AS zondag gaat Grashoek op bezoek bij SVVH een ploeg waartegen Grashoek ook een offday had in de heenronde. Twee duidelijk redenen waarom Grashoek as zondag dubbel gemotiveerd moet zijn om Heibloem te verslaan.