GRASHOEK SPEELT WEER GELIJK

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

3 april 2016 14:30

Kempen, S van

Voor de 3e keer op rij heeft Grashoek gelijk gespeeld. Het lukte de geel zwarten niet om SPV uit Vlierden te verslaan. Na een half uur kwam Grashoek op achterstand waarna Bas Gloudemans Grashoek nog voor de rust langszij bracht. Helaas lukte het niet om de 2-1 te scoren maar omgekeerd lukte dat SPV ook niet wat zeker een verdienste was van het hard werkende Grashoek.

Even dachten de toeschouwers zondag dat het wel eens een hele moeilijke middag zou kunnen worden op de Peelrand. In de eerste 10 minuten zette de gasten Grashoek flink vast en kroop Grashoek 2 keer door het oog van de naald dank zij onder meer een goede redding van Koen. Maar na dit openingsoffensief herstelde Grashoek zich helemaal en kreeg het 3 dotten van kansen om de score te openen. Vooral Bas Gloudemans had  de 1-0 twee keer op zijn voet. Oog in oog met de doelman miste hij 2 keer de finesse om Grashoek op voorsprong te brengen. En ook de andere Grashoek aanvallers Chris Hunnekens en Erwin Pijnenburg waren dicht bij de 1-0. Erwin raakte zelfs het aluminium waarna de bal wonderlijk terug het veld in sprong. Na zoveel missers is het een ongeschreven voetbalwet dat er aan de andere kant gescoord en zo gebeurde het ook. Thijs van Rooij ronde een vlijmscherpe SPV counter simpel af waardoor Grashoek na 27 minuten met de neus op de feiten werd gedrukt. Lang had Grashoek echter niet nodig om zich te hervinden want in de 41e minuut stond het alweer 1-1. Benny van Berlo gaf een  puike voorzet op het hoofd van Bas Gloudemans die prima profiteerde van de mis tastende SPV doelman. Even later had Bas zelfs de 2-1 op zijn schoen liggen na goed voorbereidend werd van Erwin. Helaas kon hij de bal niet goed raken en kon de doelman de bal simpel oprapen.

Na de rust was het weer SPV dat de eerste mogelijkheden kreeg en Grashoek dat daarna het heft overnam. Een vrije trap van Chris werd bijna door Bas zo verlengd dat de keeper kansloos zou zijn geweest. En ook Erwin was dicht bij een treffer toen hij mooi naar binnen draaide en kon uithalen maar helaas ook hij miste het doel. Inmiddels was Sjoerd  Rijs in het veld gekomen voor Jarno Steeghs en even later mocht de pas 15 jarige Raoul Bennenbroek debuteren voor de moegestreden Erwin Pijnenburg. Het had niet veel gescheeld of Raoul had een droomdebuut gemaakt. Maar liefs 2 dikke kansen kreeg Raoul in zijn eerste minuten voor het Grashoekse vaandelteam. Helaas kon hij de eerste keer de bal niet goed raken en de tweede keer ging hij alleen op de keeper af maar was zijn schot te zwak om de doelman te verslaan. Twee minuten voor het einde mocht de geblesseerde Tim van Ophoven weer zijn rentree maken voor Chris Hunnekens. Het laatste wapenfeit kwam van SPV dat in de blessuretijd Grashoek nog even liet bibberen door de lat te raken.

Zondag speelt Grashoek weer een thuiswedstijd tegen kampioenskandidaat Olympia Boys. Een stunt zou mooi zijn en dat is voor deze Grashoekelf in deze vorm ook zeker geen onmogelijkheid.

Door: John Janssen