Grashoek verliest met kleinst mogelijke cijfers.

SVSH 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

20 maart 2016 22:30

Lemmens, E.

Door Piet Spee.

In een aantrekkelijk duel  heeft Grashoek  in Someren-Heide met 1-0 verloren van SVSH. Lange tijd zag het er naar uit dat de wedstrijd  doelpuntloos zou eindigen. Tot in de 80e minuut.  Een corner van Mike van de Moosdijk kwam hoog voor het Grashoek doel bij de verste paal. Daar stond  Ruud Smits die de bal in de korte hoek tikte. 1-0.

Onder leiding van scheidsrechter Enzo Lemmens werd op Sportpark De Plagge de bal aan het rollen gebracht.  De 22-jarige arbiter uit Helmond floot een prima wedstrijd en kon de kaarten op zak houden.  Al snel bleek dat beide ploegen er een aantrekkelijke pot  van wilden maken. Met vlotte combinaties werd de aanval gezocht, zonder dat het in de eerste 20 minuten tot uitgespeelde mogelijkheden kwam.  In de 21e minuut probeerde Tim Koch het met een mooie aangesneden vrije trap die tot hoekschop werd verwerkt. Drie minuten later kwam Grashoek dicht bij een voorsprong.  Een corner van de goed spelende Marcin Kokoszka werd door Bas Maessen ingekopt maar de bal werd van de doellijn gehaald. Een fraaie aanval van de thuisclub werd besloten met een pegel van Erwin Toonders, heel knap door doelman Koen Clephas tot corner verwerkt. Na een diepe bal van Tim Koch gaat Chris Hunnekens alleen af op de doelman  Coen Smits , de 18-jarige doelman van SVSH, was een tik eerder bij de bal.  Rampspoed voor Grashoek na 33e minuten. Tim Koch raakte aan zijn knie geblesseerd, zelfs zodanig dat de aanvoerder per  brancard van het veld moest worden gedragen.  De 17-jarige Sjoerd Rijs kwam hem vervangen. Bas Gloudemans nam de aanvoerdersband over.  Die zelfde Bas Gloudemans kreeg enkele minuten later de beste kans voor Grashoek van de wedstrijd. De spits kon de bal niet onder controle krijgen voor een doeltreffend schot.  Ruststand 0-0.

De eerste 20 minuten van de 2e helft was voor Grashoek het beste deel van de wedstrijd. Met prima aanvalsspel werd geprobeerd de partij naar zich toe te trekken. Vooral de uitblinkende  Marco Sijben speelde  een grote rol met zijn perfecte bal aannames en het versturen van  passes. Het leidde niet voor Grashoek tot zo verlangde treffer. SVSH nam het initiatief over.  Stan Hunnekens was inmiddels vervangen door weer een 17-jarige Brandon Sijben.  De oranje hemden drongen steeds meer. Koen moest met een hele serie fraaie reddingen verrichten om  het Grashoekse  doel schoon houden.  Het werd steeds meer duidelijk dat degene die zou scoren als winnaar het veld zou verlaten. En dat deed SVSH in de 80e minuut .1-0. Grashoek deed nog verwoedde pogingen om één punt uit het vuur te slepen.  Daan van Bemmel kwam nog in het veld voor Marcin.  Een goede kans kreeg Grashoek nog. Sjoerd Rijs kwam na een fraai opgezette aanval in een goede schietpositie. Het bleef bij 1-0, een toch wel verdiende overwinning voor SVSH zeker op grond van hun spel in de tweede helft. Het jeugdige Grashoek team verdiend  een compliment voor de nimmer aflatende inzet en ijver.

Dit was de eerste wedstrijd van een zogenaamde  Engelse week, 3 wedstrijden binnen 8 dagen. Paaszaterdag de Peelderby  tegen Helenaveen op sportpark de Stikker en Paasmaandag is De Peelrand het decor voor de wedstrijd tegen Rood Wit'67 uit Budel-Dorplein.