GRASHOEK WINT LAATSTE KEER VAN GRIENDTSVEEN

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

13 maart 2016 14:30

Opsteen, M.A.G.

Tegen hekkensluiter Griendtsveen heeft Grashoek een degelijke 4-1 overwinning behaald. Ondanks dat de gasten er na dit seizoen mee ophouden en fuseren met Helenaveen waren ze niet naar Grashoek gekomen om de 3 punten cadeau te doen. Grashoek speelde een belabberde eerste helft waarin Griendtsveen na 19 minuten ook nog op 0-1 kwam. Pal voor rust scoorde Bas Gloudemans voor Grashoek de belangrijke gelijkmaker en direct na rust was het weer raak door een kopbal van Benny van Berlo. De tweede helft speelde Grashoek een klasse beter als de eerste en werd er makkelijk verder afstand genomen door doelpunten van Marcin Kokoszka en Edwin Pijnenburg.

In de eerst 45 minuten kon Grashoek zijn draai absoluut niet vinden. Een tegenstander waarbij Grashoek het spel moet maken en veel omzettingen door blessures waren hier zeker debet aan maar mochten ook geen excuus zijn. Dat Griendtsveen zelfs kon scoren mocht Grashoek zich echt aanrekenen. Te slap verdedigen en slecht positiespel waren er de oorzaak van dat Mohammed Zunker vrij op Koen Clephas af kon gaan en Koen met een geplaatst schot in de hoek kansloos was. Deze wake up call was voor de geel zwarten nog steeds niet duidelijk genoeg want ook hierna wou het nog steeds niet vlotten bij Grashoek. Wat halve kansen en ongevaarlijke afstandschoten van Bas Gloudemans en Marcin Kokoszka brachten Griendtsveen zeker niet in verlegenheid. Iedereen ging ervan uit dat de rust de ommekeer moest brengen maar dit was niet zo. Diep in blessuretijd lukte het Chris Hunnekens na een pass van Marco Sijben om de achterlijn te halen waar Chris de bal mooi voortrok op Bas Gloudemans die wel raad wist met deze intikker bij de eerste paal. Een verrassend maar uiterst belangrijk doelpunt zo vlak voor rust.

Want na de thee ging Grashoek door en profiteerde van de onrust die het veroorzaakt had bij de gasten. Een corner in de 47e minuut werd door de ivm blessures teruggekeerde Benny van Berlo mooi ingekopt, 2-1. Grashoek ging lekker door en speelde een klasse beter als in de eerste 45 minuten. 10 Minuten later stond de gehele Griendtsveen defensie verkeerd opgesteld en mocht de complete Grashoek aanval op doelman Ramon Coenen af gaan. Deze reageerde nogal vreemd op deze stormloop door eerst uit te komen en daarna weer terug te gaan. Marcin Kokoszka kende geen genade  met deze twijfelende keeper en scoorde met een geplaatst schot de 3-1. Hiermee was de wedstrijd gelopen want de gasten konden zoveel Grashoeks geweld in zo’n korte tijd niet verkroppen. Bij Grashoek kwam in de 64e minuut Erwin Pijnenburg in het veld voor Marcin Kokozska. In de 77e minuut zette Grashoek de eindstand op het scorebord. Deze treffer kwam voor een groot deel op het conto van Chris Hunnekens die zich prima vrij speelde en niet eigenzinnig voor de treffer ging maar mooi de bal breed gaf aan Edwin Pijnenburg die bal voor het intikken had. In de laatste 10 minuten mochten daarna nog 2 zeventienjarige het veld op draven. Sjoerd Rijs en Brandon Sijben kwamen in de plaats van Bas Maessen en  Stan Hunnekens en deelde zo mee in de Grashoekse overwinning. Wat in eerste instantie een moeilijke middag leek te gaan worden werd in 12 minuten compleet omgekeerd waardoor Grashoek deed wat het moest doen, winnen van de hekkensluiter.

Zondag gaat Grashoek op bezoek bij SVSH in Someren heide een stugge ploeg waar het zeker de handen aan vol zal hebben.