Ontketend Grashoek behaalde sensationele 7-2 zege tegen SVVH.

SVVH 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

17 april 2016 14:30

Beeker, B.J.

Door Piet Spee.

De Grashoekse supporters in Heibloem keken zich verbaasd aan hoe de geelzwarten met frivool aanvalsspel en vlotte combinaties het doel van SVVH onder druk zette. Hierbij vergat Grashoek niet om te scoren. 2-7 was de stand na laatste fluitsignaal van de goede leidende scheidsrechter Bas Beeker uit Arcen. En dan te bedenken dat dit SVVH nog maar enkele maanden geleden op De Peelrand Grashoek met 0-4 te kijk had gezet. Meest opvallende man in geelzwarte dress Chris Hunnekens. De 17-jarige youngster scoorde 4 maal, wat nog opmerkelijker was dat deze treffers binnen een tijdsbestek van 9 minuten werden gemaakt, twee vlak voor de rust en 2 kort er na.

Het begin van de wedstrijd was al veelbelovend. Beide doelmannen Jordy Nelissen en Koen Clephas moesten al snel handelend optreden. De wedstrijd werd vroeg opengebroken. Na een afgeslagen SVVH aanval belandde in de 8e minuut een diepe bal bij Erwin Pijnenburg. De 23-jarige kon vrij op het SVVH doel afgaan, behield het overzicht en plaatste de bal met een schuiver onhoudbaar in de rechter benedenhoek. 0 - 1.  Een stand die in de 17e minuut had kunnen verdubbeld. Erwin maakte over rechts een knappe actie. Zijn afgemeten voorzet werd door Chris Hunnekens op een haar na gemist.  De amusementswaarde van de partij steeg met de minuut. Na 26 minuten verdubbelde Grashoek de voorsprong. De actie begon bij de uitstekend spelende Jarno Steeghs, die voort gezet werd door Chris en Erwin en de bal vervolgens bij Bas Gloudemans bracht die onhoudbaar raak knalde. 0-2. Na een klein half uur een knappe solo van Chris. Zijn schot ging net langs. In de 36e minuut is het opnieuw raak voor Grashoek. Een puntgave voorzet van Jarno Steeghs vanaf de linkerkant belandde bij de verste paal waar Bas Gloudemans de bal in de korte hoek knalde. 0-3. Hierna kwam de naar een doelpunt hunkerende Chris twee keer vrij voor doelman Jordy Nelissen. Twee keer redde de Heibloemse sluitpost met zijn been. In de 43e minuut kreeg Chris dan toch zijn doelpunt. Na een corner ving Chris de afvallende bal op en joeg de ronde knikker laag over de grond door een woud van benen in het net. 0-4. De euforie was zo groot dat de geelzwarten in die zelfde minuut vergaten dat er ook nog verdedigd moest worden. Rik Dings profiteerde knap en schoot de bal in de verste hoek achter Koen. 1-4.  In de slotminuut van de eerste helft was het weer Chris die het antwoord op de Heibloemse treffer paraat had en er 1-5 maakte tevens de ruststand.

Na de thee ging het doelpuntenfestijn vrolijk verder. Eerst was het woord aan de blauwwitte thuisclub . In de 47e minuut kreeg Koen een schot van Bas Corten, een van de uitblinker bij de thuisclub, niet onder controle die alsnog de bal in het Grashoekse net deponeerde. 2-5. Toch nog een wederopstanding van SVVH ?  Geen sprake van want een één minuut later lag de bal weer achter Jordy Nelissen.  Chris, door Bas Gloudemans vrij voor het SVVH doel gezet, scoorde zijn derde treffer. 2-6.  Nadat een knap schot na een even fraaie actie van Erwin naast was gegaan volgde in de 52e minuut goal nummer 7. Nu was het Bas Maessen die Chris op avontuur stuurde. De jonge aanvaller bleef koel en scoorde zijn vierde treffer waardoor het 2-7werd. Daarnaar ging wat doelpunten betreft de storm liggen.  Trainer Brahim Akechtabou wisselde drie keer. Voor de aangeslagen Freek van Oijen kwam Benny van Berlo.  Voor Erwin Pijnenburg kwam Marcin Kokoszka in het veld. Chris Hunnekens werd vervangen door 15-jarige Raoul Bennenbroek. Ook de invallers gingen moeiteloos in het tempo van de wedstrijd, waardoor het een aantrekkelijk kijkspel bleef. Over en weer deden zich nog kansen voor maar beide doelmannen stonden geen treffers meer toe. Het bleef 2-7. Met deze zevenklapper heeft Grashoek veel zelfvertrouwen getankt wat goed van pas zal komen als de geelzwarten de volgende zondag op de Wietel bij Egchel op bezoek gaan.