GRASHOEK TOONT KARAKTER.

Rood Wit'67/Nyrstar 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

28 maart 2016 14:30

Coopmans, F.A.J.M.

Iedereen die roept dat de jonge voetballers van tegenwoordig geen karakter meer hebben nodig ik uit om een wedstrijd van SV Grashoek te komen te bezoeken. Een piepjong team laat daar regelmatig zien dat deze mensen wat SV Grashoek betreft ongelijk hebben. Zo ook paasmaandag tegen de nummer 3 Rood wit uit Budel Dorpplein. De Grashoekelf met een gemiddelde leeftijd van 20 jaar (met Bas Gloudemans van 38 erbij gerekend) deed absoluut niet onder voor de gasten en speelde 0-0 gelijk in een onderhoudend en spannende wedstijd. Grashoek verliet daardoor het veld met een dik verdient punt.

Dat er uiteindelijk geen winnaar van het veld stapte was eigenlijk ook maar goed ook want dit duel verdiende geen verliezer. Natuurlijk was een zege mooier geweest en dit had er sommige momenten ook in gezeten maar de eerlijkheid gebiedt dat Grashoek ook had kunnen verliezen. Maar liefs 2 keer bracht de paal redding in de eerst helft en in de 2e helft liet Koen weer eens zien dat zijn plaats in het doel onbetwistbaar is. Maar ook Koen zijn collega aan de andere kant Frank van Hooff verdiende een dikke pluim want aan hem had Rood wit te danken dat er nog een puntje kon worden meegenomen. Net als Koen viel het werk voor Frank in de eerste helft wel mee. Grashoek kwam een paar keer in een goede positie maar het lukte Bas Gloudemans en Chris Hunnekens niet om de bal tussen de palen te krijgen. Schoten van beiden vanuit een mooie positie gingen over of voorlangs.

Direct bij het begin van de 2e helft moest de Rood wit keeper echter vol aan de bak want Grashoek kreeg in de eerste 15 minuten 3 dikke kansen die alle drie wel tussen de palen werden gemikt maar Frank toonde zich een vakkundige keeper. De eerste was voor Bas Gloudemans die een voorzet van Marcin Kokoszka net niet kon intikken omdat de keeper hem voor was. Een paar minuten daarna zette Leike Cuijpers Chris Hunnekens puik voor de doelman maar de laatste was zoals gezegd weer de winnaar. En de laatste kans was voor de net in het veld gekomen Sjoerd Rijs (voor Jarno Steeghs) die de bal vrij voor de doelman niet genoeg richting kon geven met het hoofd om hem te passeren.

Inmiddels was ook Erwin Pijnenburg binnen de lijnen gekomen voor Joeri Rijs en zou Daan van Bemmel Chris Hunnekens nog aflossen. De Engelse week maakte deze wissels zeker noodzakelijk wat ook zichtbaar was in het laatste kwartier. Rood wit kreeg hierdoor weer wat meer ruimte en hervond zich. Op dit moment liet Koen zien wie er in zijn doel de Baas was en zorgde ervoor dat zijn ploeg met een opgeheven hoofd het veld kon verlaten na het laatste fluitsignaal van Scheidsrechter Coopmans uit Arcen die een zeer goede wedstrijd floot zonder geel te trekken.

Volgende week komt SPV bij Grashoek op bezoek. Weer een ploeg uit de bovenste regionen maar Grashoek heeft laten zien dat dit niets uitmaakt .Tegen dit soort ploegen spelen de mannen van Brahim Akechtabou hun beste wedstrijden.

Door: John Janssen