Grashoek wint op wilskracht in slotfase van Eindse Boys.

Eindse Boys 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

6 december 2015 14:30

Wingerden, D. van

Door Piet Spee.

In een temporijke en aantrekkelijke wedstrijd heeft Grashoek in Sportpark Op de Hoove in  de slotfase tegen Eindse Boys een 1-0 achterstand omgezet in een 3-1 overwinning.  Met een hartverwarmende inzet heeft Grashoek de 1-6 nederlaag een week geleden tegen Racing Boys op indrukwekkende  wijze weggepoetst. De wedstrijd werd in gang gezet door de pas 17-jarige  scheidsrechter Dylan van Wingerden uit Helmond, die op weinig fouten viel te betrappen.  Al snel werd duidelijk dat beide ploegen er met aanvallend voetbal  een levendig kijkspel van wilde maken. Al na 5 minuten trilde net  achter doelman Koen Clephas. Het feest voor de thuisclub ging wegens buitenspel niet door. De aanvallen van Eindse Boys waren doorgaans gevaarlijker al zat Grashoek niet stil. In de eerste 20 minuten moest twee keer door een overtreding  de snelheid uit een geelzwarte aanval worden gehaald. Het leverde twee keer geel op.  Een vloeiende combinatie tussen Joeri Rijs en Marcin strandde vroegtijdig evenals enkele aanvallende acties van Joep Janssen .  De Eindse Boys waren vooral gevaarlijk bij vrije trappen. Maar Koen toonde zich weer een attente en solide sluitpost met een sterk werkende  verdediging voor zich.   In Tim van Ophoven en Tim Koch had Grashoek twee aanjagers  zowel verdedigend als aanvallend. Nadat Koen in de 40e minuut met een knappe redding   een achterstand had voorkomen werd met 0-0 de rust gehaald.  In aanvallend opzicht was de eerste helft toch duidelijk voor de Eindse Boys.  Tegen  vijf reddingen van Koen stond geen enkele schot binnen de palen van zijn collega aan de overkant.

In de 51e minuut van de tweede helft pleegde trainer Brahim Akechtabou zijn eerste wissel. Chris Hunnekens voor Sil van Sleeuwen. Een 17-jarige voor een 17 jarige. Doel aanvalskracht te verhogen. Toch viel in deze periode de leidende treffer voor de thuisclub. In de 57e minuut werd even  de verdedigende taak uit het oog verloren.  Aanvoerder Nick Verheijen stormde na een verre bal in de ontstane ruimte, rende  ongehinderd op Koen af  en passeerde hem kansloos. 1 - 0.   De wedstrijd bleef een hoog amusementsgehalte  behouden.  Na 70 minuten werd Leike Cuijpers gewisseld voor Wouter van der Sterren.

Tim Koch stichtte met een vrije trap grote verwarring voor het doel van de thuisclub. Een wonderschone lob van Chris Hunnekens ging via de lat over. Grashoek wenste zich niet bij een nederlaag neer te leggen. En in de 81 minuut gebeurde het dan. Na een doorkopbal van Tim van Ophoven  stormde Joep Janssen over rechts op het Eindse doel af en passeerde doelman Martijn van Deursen met een zuiver loeihard schot. 1-1. Grashoek wilde nu meer en de drie punten. Na 85 minuten kreeg Grashoek een vrije trap bij de achterlijn halverwege doel en cornervlag.  Tim Koch legde de bal loepzuiver bij de verste paal op het hoofd van Bas Maessen die de 1-2 binnenknikte. Twee minuten later had Chris Hunnekens de 1-3 op de schoen maar strandde op de doelman.  Nog was de buit allerminst binnen. Even  later had zomaar weer gelijk kunnen staan. Een vrije trap van Nick Verheijen ketste via de binnenkant paal weer het veld in.  In de rommelige slotminuten gebeurde nog van alles. Joep Janssen werd nog gewisseld voor Jarno Steeghs. Twee gele kaarten voor Eindse Boys spelers en een voor Grashoek waardoor het kaarten op 5 kwam in een toch niet unfaire wedstrijd.  Een feilloos  benutte strafschop door Tim van Ophoven  bracht de eindstand op 1-3 en grote jubelstemming bij de  talrijke  Grashoekse supporters op de tribune.

Zondag speelt Grashoek de laatste wedstrijd voor de winterpauze. De derby tegen Egchel op de Peelrand.