GRASHOEK LAAT ZICH WEER VERRASSEN.

Racing Boys 1 (zon)

Bart van Schijndel (intikker)
Bart van Schijndel (penalty)
Joep Janssen (intikker)
Bart van Schijndel (schot)
Bart van Schijndel (intikker)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

29 november 2015 14:30

Bukkems, H.C.G.

De wedstrijd tegen Racing boys had afgelopen zondag opvallend veel gelijkenis met de voorgaande wedstrijd van Grashoek tegen Olympia Boys. Ook tegen de gasten uit Deurne liet Grashoek zich in de eerste minuten weer het kaas van het brood eten. Kon in Ommel de schade nog enigszins hersteld worden, het werd toen uiteindelijk maar 2-1. Daar was afgelopen zondag echter geen sprake van want al na 8 minuten was het 0-2 en direct na rust was het over en uit toen de 0-3 viel. Grashoek werd uiteindelijk met 1-6 de kleedkamer in gestuurd. Absolute matchwinnaar bij de gasten was  Bart van Schijndel want hij scoorde alle 6 de doelpunten voor Racing Boys.

De verklaring voor de 1-6 nederlaag was snel gevonden en als je in acht neemt dat Grashoek de wedstrijd startte met 5 spelers die 18 jaar of jonger waren was de nederlaag ook geen schande want voor deze jongens is het vooral belangrijk dat ze ervaring op doen en het meeste leer je uiteindelijk van fouten. De eerste minuten waren daarbij illustratief. In de 4e minuut kon de Grashoek defensie haar voet nog wel tussen de eerste Racing Boys aanval krijgen maar ipv de bal met een ferme trap weg te maaien werd er een voetballende oplossing gekozen die mislukte waardoor Bart van Schijndel de bal kon onderscheppen en 0-1 kon scoren. Vier minuten later werd er cruciaal balverlies geleden waardoor Koen Clephas een overtreding moest maken binnen de  16 meter en Bart van Schijndel zijn 2e kon maken vanaf 11 meter.

Na deze flinke domper herpakte Grashoek zich en liet zien dat ze wel degelijk opgewassen waren tegen de gasten uit Deurne. Vooral Tim van Ophoven kon een paar keer mooi mee opkomen en zag 2 maal zijn inzet net naast de paal gaan. Ook Marcin Kokoszkza en Joep Janssen kwam in kansrijke posities waarbij ze beide vakkundig door de Racing Boys defensie naar de zijkant werden gedrukt en doelman van Bussel met succes zijn goal een stuk kleiner kon maken. Net voor de rust kopte Rick van Oijen de bal uit een vrije trap nog net naast de paal. Allemaal reële mogelijkheden om terug in de wedstrijd te komen. Grashoek was in deze fase zeker gelijkwaardig aan Racing Boys.

De gasten waren deze middag echter veel sluwer wat ze direct na de thee wederom lieten zien. In de 46e werd Grashoek vakkundig uitgecounterd en stond wederom Bart van Schijndel op de goede plaats om met een mooi krom schot Koen kansloos te laten. Na deze domper ging het licht letterlijk en figuurlijk uit bij Grashoek in op deze donkere november zondag. Racing boys scoorde in de 57e minuut na wederom pijnlijk balverlies de 0-4. Heel even veerde Grashoek nog op toen Joep Janssen een schot van Marco Sijben verlengde en in de 59e minuut de 1-4 scoorde. Vijf minuten later was deze opleving echter weer verdwenen toen de 1-5 viel met wederom balverlies bij Grashoek als de bekende intro. In het laatste kwartier kwamen Sjoerd Rijs, Stan Hunnekens en Bas Gloudemans nog in het veld maar op dat moment was de wedstrijd duidelijk gelopen waar zijn ook niets meer aan konden veranderen. Het slot akkoord was weer voor de gasten en dan natuurlijk speciaal voor Bart van Schijndel. In de 83e minuut ronde hij een mooie combinatie simpel af met een intikker.

Volgende week gaat Grashoek op bezoek bij Eindse Boys in Nederweert eind. De ploeg zou zichzelf een groot plezier doen om het eerste kwartier schadevrij door te komen want dat maakt het verdere verloop van de wedstrijd wel een stuk makkelijker

Door: John Janssen