Grashoek kan niet stunten tegen de koploper.

Olympia Boys 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

15 november 2015 14:30

Beucken, N.G. van de

Door Piet Spee.

Wind en regen joegen over het sportpark Ommel. Scheidsrechter Nico van de Beucken uit Belfeld achtte het hoofdveld onbespeelbaar en liet Olympia Boys af trappen op de kunstgrasmat. Grashoek was nog niet klaarwakker, want in de 2e minuut meldde  verdediger Frank van de Weijer  zich voorin en zette met een kopbal de thuisclub op 1-0. De geelzwarten hadden even tijd nodig om op het nepgras op verhaal te komen. Na een  fraaie eentwee tussen Edwin Pijnenburg en Marcin Kokoszka ontstond een mooie kans die helaas werd gemist. In plaats hiervan werd het   in de 14e minuut 2-0 door Marijn van Bussel. De 19-jarige linker spits  schoot de bal onhoudbaar achter Koen Clephas.  Grashoek had snel een antwoord klaar in persoon van Marcin Kokoszka. In de 16e minuut prikte de Poolse aanvaller met een fraaie omhaal de bal  achter doelman Erik Loomans.  2-1.  Hierna  ontstond een monter kijkspel met aanvallen over en weer met kansen voor beide ploegen.  Na een half uur voorkwam Koen met een glansparade een derde treffer. Tim Koch zat er niet ver naast bij een goed genomen vrije trap. Ruststand 2-1.

Bij begin van de tweede helft werd Erwin Pijnenburg vervangen door Wouter van der Sterren.  Ook in dit speelpart  bleven beide ploegen de aanvallen zoeken. Hier door bleef het  amusementsgehalte hoog De thuisclub vond hierbij regelmatig de voortreffelijk keepende Koen Clephas op zijn weg. In de 55e minuut moest Mart Berkers van de thuisclub aan de rem trekken wat hem de eerste gele kaart van de wedstrijd opleverde.  Na 68 minuten bracht trainer Brahim Akechtabou Chris Hunnekens voor Joep Janssen binnen de lijnen.  De 17-jarige youngster loste een pegel die afketste  op de rechterdriehoek , gevolgd door twee ingeschoten ballen die met vereende krachten konden worden weggewerkt. Een kwartier voor tijd werd Leike Cuijpers vervangen door Jarno Steeghs.   In de 78e minuut had Tim van Mourik de beslissing op de schoen maar liet zich door Koen aftroeven. De strijd verscherpte zich in deze overigens faire partij, want Grashoek voelde dat er nog een punt inzat.  De goed leidende  scheidsrechter Nico van de Beucken moest de teugels aanhalen.  Dit leverde gele kaarten op voor Nick Megens en Frank van de Weijer van Olympia Boys. Voor Grashoek  haalde zich Bas Maessen in de 90e minuut nog een gele prent af. Een dure, zijn 4e dus een schorsing voor de volgende wedstrijd.  In de stand 2-1 kwam geen wijziging meer. Zo werden de Olympia Boys door het falen van de concurrenten de grote winnaar van deze speelronde.

Volgende week is een inhaalprogramma. Over twee weken ontvangt Grashoek op de Peelrand Racing Boys uit Deurne.