Grashoek ver in blessuretijd langs SPV. 2-2.

SPV 1 (zon)

... (schot)
...
Tim van Ophoven (penalty)
... (schot)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

8 november 2015 14:30

Vane, O.

Door Piet Spee.

Met een niet aflatende ijver en inzet heeft Grashoek in Vlierden gestreden om nog een punt uit het vuur te slepen en werd hiervoor beloond. De klok in het sportpark Hoge  Zijde  stond al ruim  5 minuten op 90 minuten toen de geelzwarten het nog een keer probeerde.  Aanvoerder Tim van Ophoven  kopte de bal door aan Erwin Pijnenburg die met een laag schot in de verste linkerbenedenhoek  doelman Mark Koppers kansloos passeerde. 2-2. Dolle vreugde in het geelzwarte kamp. Bij SPV waren de druiven zuur omdat door dit puntenverlies de sprong naar de top werd verpast.  De pijlen richtte zich op de scheidsrechter vanwege de lange naspeeltijd  en een rode kaart in de eerste helft voor SPVer Max van Duursen.  Scheidsrechter Otto Vane uit Bakel valt niets te verwijten. Hij floot conform de regels en verder een goede wedstrijd.

De thuisclub had in Jaimy Duijmelinck  een snelle aanvaller naast  routinier Leon Swinkels en de schotvaardige Sjors van Duursen. Dit trio wisselde vaak van positie en was moeilijk te bespelen. Na 10 minuten wist Koen Clephas een scherpe inzet van  eerstgenoemde onschadelijk te maken Aan de overzijde kon een vrije trap van Wouter van der Sterren met moeite uit het SPV doelgebied worden gewerkt. In de 20e minuut opende  SPV de score. Een snelle combinatie bracht Grashoek uit het verband.  Leon  Swinkels zette Sjors van Duursen  vrij voor Koen, die met een droog schot 1-0 liet aanteken.

Opwinding na 27 minuten . SPV verdediger Max van Duursen voorkwam met een handsbal een scoringskans voor Tim van Ophoven.  De scheidsrechter is resoluut geeft van Duursen rood en Grashoek  een strafschop.  Tim van Ophoven schiet onberispelijk binnen. 1 - 1.  Grashoek juichte net iets te lang. Twee minuten later stond het al 2-1. Een snelle combinatie overrompelde de geelzwarte defensie totaal.  Nu was het  Sjors van Duursen die Leon Swinkels  in staat stelde om een simpel schot de thuisclub  op voorsprong te zetten. De eerste helft moest worden onderbroken door een massale botsing waarbij twee Grashoekers waren betrokken. Rick van Oijen leek er ergste aan toe maar kon toch de strijd voortzetten. SPV moest een dik uur met een 10 man verder.  De vraag was hoe Grashoek daarop zou inspelen. Het bleek dat Grashoek met die man meer situatie geen raad wist. Ook na de wisseling van speelhelft bleven de zwartwitten achterin  meestal met 4 man op een rij georganiseerd spelen, zodat doelman Mark Koppers  voor geen grote problemen kwam te staan.  Door de snelle uitbraken van de thuisclub moest Koen een paar knappe reddingen verrichten, terwijl Leike Cuijpers in het laatste half uur verdedigend en opbouwend bergen werk verzette.  Trainer  Brahim Akechtabou  bracht in de tweede helft Joep Janssen, Chris Hunnekens en Sil van Sleeuwen binnen te lijnen, die zich naadloos aanpaste in het strijdende geelzwarte team.  De supporters  moesten tot het allerlaatste moment op de luid bejubelde gelijkmaker wachten.2-2.

Zondag speel Grashoek weer uit. Dan gaat de reis naar Ommel om  aan te treden tegen koploper Olympia Boys. Vandaag leden de Ommelaren met 2-0 hun eerste nederlaag bij ONDO in Heusden.