GRASHOEK EN SVSH IN EVENWICHT

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

1 november 2015 14:30

Root, H.W.A. op 't

Grashoek heeft met 1-1 gelijk gespeeld tegen SVSH uit Someren Heide. Nadat Grashoek al in de 11e minuut op 1-0 was gekomen door Leike Cuijpers hadden de geel zwarten grote moeite om SVSH onder controle te houden laat staan om verder afstand te nemen. De eerste helft lukte het nog om het doel schoon te houden maar 10 minuten na rust kwam SVSH verdiend op 1-1 door een kopgoal van Ruud Smits. Daarna golfde het spel wat op en neer maar geen van beide ploegen was bij machte om de winnende treffer te scoren wat ze beide ook niet echt verdiende.

De doelcijfers gaven vooraf al aan dat zowel Grashoek als SVSH moeilijk scorende ploegen waren. Dit bleek helaas voor het publiek ook als snel in de wedstijd. Al deed de opening van de gasten anders vermoeden want al na 1 minuut raakte Wesley Maas het aluminium. Achteraf bleek dit voor SVSH het hoogtepunt van de eerste helft. Ondanks veel corners en vrije trappen lukte het SVSH niet om het Grashoekse doel echt te belegeren. En helaas voor het thuis publiek was dit aan de andere kant ook niet zo. Te vaak ging het op het middenveld al fout waardoor Grashoek nog niet eens aan aanvallen toe kwam.
Beide ploegen moesten het vooral van de fouten van de tegenstander hebben. SVSH doelman Coen Smits was helaas het eerste het haasje. Een vrij makkelijk uitziende bal wist Smits niet onder controle te krijgen waarna Leike Cuijpers prima profiteerde van de plotselinge riante kans en Grashoek op voorsprong bracht. Deze 1-0 voorsprong wist Grashoek met enige moeite mee te nemen tot in de kleedkamer. Vooral attent keeperswerk van Koen Clephas zorgde hiervoor want in de laatste 10 minuten voor de thee speelde Grashoek met vuur.

Na de thee leken de Geel Zwarten uit een ander vaatje te gaan tappen want het gevaar werd nu het voor SVSH doel gesticht. Freek van Oijen schoot uit een corner de bal net naast en Marcin Kokoszka kon alleen gestopt worden door aan de noodrem te trekken. Aanvoerder Ron Beukers mocht dan ook niet klagen toen scheidsrechter Root uit Stramproy hem hiervoor alleen maar geel gaf. Ook de vrije trap van Bas Maessen hierna leverde een mooie kans op voor Grashoek maar doelman Smits was deze keer wel attent.
SVSH strafte deze missers van Grashoek echter genadeloos af in de 55e minuut. De Grashoek defensie hapte te snel en kwam te laat toen Ruud Smits de bal uit een voorzet mooi in de hoek kon koppen. Na deze gelijkmaker werd het spel nog rommeliger als het al was. Grashoek bracht 3 nieuwe verse spelers in het veld Erwin Pijnenburg, Joep Janssen en Sil van Sleeuwen voor Jarno Steeghs, Wouter van der Sterren en Marcin Kokoscka. Maar  veel leverde deze omzettingen niet op. Een keer lukte het Erwin om zich van de dekking van de SVSH verdedigers te ontfutselen en kon hij de bal mooi voorzetten op de vrij staande Joep, maar de bal kwam helaas achter Joep waardoor deze potentiele kans er helaas nooit geen werd. Na afloop waren beide ploegen niet ontevreden met het puntje want ze besefte beide dondersgoed dat ze deze middag niet meer verdiend hadden.

Volgende week gaat Grashoek op bezoek bij SPV uit Vlierden. Dat zal geen makkelijke middag worden maar er zullen zeker mogelijkheden zijn om aan dit duel een resultaat over te houden.

Door: John Janssen