Strijdlustig Grashoek behaalde zwaar bevochten 1-0 zege tegen ONDO

11 oktober 2015 14:30

Janssen, S.J.M.

Door Piet Spee.

Na drie nederlagen op rij heeft Grashoek de neerwaartse trend gestopt en eindelijk weer eens de bok omgestoten. Er kwam een team binnen de lijnen  dat duidelijk iets recht wilde zetten na de afdroogpartij vorige week in Neerkant. ONDO was over de gehele wedstrijd wat sterker, ook technisch beter  en kreeg voldoende kansen.  De Grashoekse verdediging, goed georganiseerd door aanvoerder Tim van Ophoven  en de weer solide keepende Koen Clephas  stond als een huis. Absolute uitblinker, zonder anderen te kort te doen, was Freek van Oijen.  Veel aanvallen van de gasten kregen geen vervolg door het ingrijpen van de  16-jarige Youngster.  Onder leiding van de pas 16-jarige scheidsrechter Steve Janssen uit Reuver werd afgetrapt.  De jeugdige  leidsman floot een keurige wedstrijd.  In de eerste helft probeerde de bezoekers vooral door hun spitsen Roy Lammers aan de linkerkant en Rudi Nijssen de geelzwarte defensie open te breken.  Een tweetal vrije trappen miste de goede richting om Grashoek op achterstand  te zetten.  Na een half uur wedstrijd moest ONDO doelman Luuk van den Boer gestrekt naar de hoek om een bal tot hoekschop te verwerken. Zonder veel hoogtepunten in de eerste helft werd met 0-0 de rust bereikt.

Na de rust kwam Chris Hunnekens  voor Leike Cuijpers binnen de lijnen.  Chris met zijn drang naar het doel zorgde voor veel meer druk. Het werd nu een meer open wedstrijd. Roy Lammers was heel dicht bij de 0-1. Met vereende krachten werd de bal uit het doelgebied gewerkt.  Het werd langzaam duidelijk dat de gene die het eerst scoorde een eind op weg zou zijn naar de overwinning.  En die goal viel voor Grashoek aan de goede kant.  In de 64e minuut nam Marcin Kokoszka de bal  goed aan  en schoot de ronde knikker fraai in rechter  driehoek. 1-0. In plaats van op jacht naar een voorsprong  moesten de roodgelen nu in de achtervolging voor de gelijkmaker. De strijd verscherpte, er kwamen  onderbrekingen door krampgevallen en blessures. Scheidsrechter Janssen haalde de teugels aan Bij Grashoek  kregen Rick van Oijen,  Sil van Sleeuwen  en Bas Maessen  het gele karton voorgehouden en bij ONDO was dat Geert Verberne.  In de 88e minuut ontsnapte Grashoek aan de gelijkmaker. Met en fabelachtige  reactie werkte Koen de bal over de lat. In  de vijf minuten naspeeltijd probeerde een ONDO aanvaller nog een penalty te versieren. De scheidsrechter stond er bovenop  en trapte er niet in.  Groot gejuich op De Peelrand na het laatste fluitsignaal.  De 1-0 stond nog steeds op het scorebord. De tweede driepunter dit seizoen is binnen, precies zoveel als in de vorige speeltijd.

Zondag gaat Grashoek op bezoek bij de puntloze hekkensluiter Griendtsveen .  Geen zelfloper. In het verleden is Grashoek een paar maal uit Griendtsveen van koude kermis thuisgekomen. Van onderschatting mag geen sprake zijn.

Foto: Piet Spee