GRASHOEK FLINK ONDERUIT BIJ NEERKANDIA

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

4 oktober 2015 14:30

Aben, J.G.H.

Met maar liefs 7-2 is Grashoek zondag afgedroogd in Neerkant. Na een redelijke eerste helft waarin beide ploegen scoorde zakte Grashoek na de pauze helemaal weg. Binnen 20 minuten na de thee was het 5-1 en was de wedstrijd helemaal gelopen. Joep Janssen en Chris Hunnekens zorgde voor de Grashoekse eretreffers.

Al in de eerste helft had Grashoek grote moeite om Neerkandia van het scoren af te houden. Doordat de gastheren erg slordig met de kansen omsprongen hield Grashoek stand. Grashoek kwam zelfs op voorsprong wat in die beginfase van de wedstrijd ook nog niet zo onterecht was. Joep Janssen onderschepte in de 13e minuut de bal van een Neerkant verdediger en joeg de bal met een hard schot via de paal in het net. Ook daarna vond Grashoek nog enkele keren via de rechtervleugel de ruimte en lukte het Leike Cuijpers en Joep Janssen om de bal gevaarlijk voor het doel te brengen maar helaas kon het laatste tikje of knikje niet gegeven worden.

Gaandeweg verplaatste het spel zich echter steeds meer naar de Grashoekse helft waar vaak met kunst en vliegwerk het doel schoon werd gehouden. In de 25e minuut brak de Grashoekse defensie echter en profiteerde Joep Lemmen de eerste keer van een fout van de geel zwarten. Het leek alsof de Neerkantse storm daarna iets ging liggen maar achteraf bleek Grashoek zich in het oog van de Neerkantse orkaan te bevinden.

Direct na de rust kwam die Neerkantorkaan weer tevoorschijn en wel in alle hevigheid. Binnen 19 minuten was alle Grashoekse hoop verdwenen. In de 48e minuut viel de 2-1 een mooi onhoudbaar schot van Gert Swinkels. In de 55e minuut profiteerde Thijs Mennen van de zoveelste Grashoekse fout, 3-1. In de 62e minuut werd Grashoek eruit gecounterd en mocht Tom Smits de bal als laatste intikken 4-1 en 7 minuten later had Ron van Dijck ook de bal voor het intikken voor de 5-1.

Het positieve aan Grashoek kant dat in deze fase te melden viel  was Chris Hunnekens die mocht invallen voor Teun Gommans en die zich ondanks de achterstand bleef inzetten om de stand toch iets dragelijker te maken.  3 Keer verscheen Chris voor doelman Tom Wilms die hem de eerste 2 keer de baas was maar in de 73e minuut werd Chris toch beloond voor zijn tomeloze inzet en scoorde hij de 5-2. Helaas ging het daarna toch weer mis achterin bij Grashoek. In de 82e minuut scoorde Gert Swinkels de 6-2 na klungelig balverlies van Grashoek. En diezelfde Gert Swinkels scoorde in de 93e minuut ook de 7-2.

Het zal iedereen bij de geel zwarten wel duidelijk zijn dat op deze manier geen wedstrijden gewonnen worden. Elf tegendoelpunten in 2 wedstrijden tegen tegenstander die zeker geen top zijn moet niet mogelijk zijn. Volgende week komt ONDO naar de Peelrand gelukkig beginnen wij dan weer met 0-0 en krijgen de geel zwarten alle kans om de blamage van afgelopen zondag goed te maken.