Pijnlijke nederlaag voor Grashoek door persoonlijke fouten tegen Rood Wit '67

Rood Wit'67/Nyrstar 1 (zon)

... (intikker)
... (schot)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

20 september 2015 14:30

Haelewijn, Y.L.

De eerste uitwedstrijd en tevens de verste reis naar Budel-Dorplein is uitgelopen op een 2-1 nederlaag. Heel pijnlijk verlies dat niet nodig was geweest. Doelman Koen Clephas, vaak zo safe als de bank van Engeland ging twee keer opzichtig in de fout. Beide keren leidde dit tot een treffer. Daarbij staat tegenover twee glanzende reflexen, waarbij doelpunten werden voorkomen.  Grashoek begon goed aan de wedstrijd op het fraaie sportcomplex in Budel-Dorplein. Meteen doken de geelzwarten op voor het doel van de thuisclub. De beginfase gaf twee ploegen te zien die aan elkaar waren gewaagd. In de 19e minuut ging het voor Grashoek fout.  Op de linkerpunt van de zestien meter ging Koen een duel aan met Steffen Hendriks. De aanvoerder van Rood Wit '67 won dit, gaf een lage voorzet  en de 19-jarige Geert Compen tikte de bal in het lege doel.1-0  In de 31e minuut ontsnapte Grashoek aan een grotere achterstand. Rick van Oijen redde op de doellijn.  De aanvallen van Grashoek strandde te vaak door onnauwkeurige passes.  Toch viel in de 34e minuut de gelijkmaker. Een uitstekend door Bas Maessen genomen vrije trap werd door Tim van Ophoven keurig ingekopt. 1-1.   Grashoek wilde meer. Een fraaie omhaal van Tim Koch  ging net langs.         Rust 1 - 1.

Na de theepauze kwam Sil van Sleeuwen in het veld voor Joep Janssen.  De geelzwarten waren met goede bedoelingen uit de kleedkamer gekomen. Het doel van Rood Wit '67 werd onder druk gezet. Maar tevens kwam de offensieve onmacht duidelijk tot uiting. De thuisclub kreeg met snel uitgevoerde counters  de beste kansen. In de 57e minuut verloor Koen opnieuw een duel met Steffen Hendriks. Dit keer op de rechter punt van de 16 meter. De spits  knalde de bal op lat van het lege doel. De terugspringende bal  werd door de 18-jarige Tom Mos knalhard ingeschoten. 2 - 1.  Trainer Brahim Akechtabou gooide er nog een wissel tegen aan.  De 16-jarige Sjoerd Rijs kwam Jarno Steeghs, die in de eerste helft een goede partij had gespeeld, vervangen. Na de nieuwe achterstand moest Grashoek weer in de achtervolging. Het combinatiespel oogt soms aardig maar resulteert in te weinig effect.  In de 62e minuut kreeg Steffen Hendriks de kans om de wedstrijd op slot te gooien. De spits van Rood Wit '67 kon alleen op Koen afgaan. Dit keer kwam de Grashoekse sluitpost als winnaar te voorschijn. Zo bleef Grashoek in de wedstrijd en de kans op een punt behouden. In de 84e minuut gooide  Brahim good old Hassan Fannach in de strijd voor Wouter van der Sterren als ultime poging nog een punt te redden. Te vergeefs. Na het laatste fluitsignaal van de uitstekende scheidsrechter Yvo Haelewijn uit Neeritter, die zonder kaarten deze partij moeiteloos in de hand hield, stond de 2-1 stand nog steeds op het scorebord. Nog genoeg werk aan de winkel voor trainer Brahim  Akechtabou om van de geelzwarten een slagvaardige formatie te maken.

Zondag komt SVVH naar de Peelrand, de vorige club van Brahim. De club uit de Heibloem kent een droomstart. Drie wedstrijden gespeeld. Drie gewonnen en een doelsaldo van 6-0. Schiet Grashoek de eerste bres in het Heibloemse bolwerk ?  Het beloofd in elk geval een spannend treffen op De Peelrand.