Lastige wedstrijd in Egchel

Egchel E1

Grashoek JO11-1

Joeri van Haastert (scrimmage)
Neil Sprenkels (vrije trap)

E-pupillen, E1, Groep 3 408

19 september 2015 11:00

Na de overwinning vorige week op de buren uit Koningslust, moest dit keer Egchel er aan geloven. Vrijdagavond was er nog goed getraind en zeer gemotiveerd begon onze E1 aan de wedstrijd tegen de Egchelse evenknie. De opstelling was het zelfde als de afgelopen wedstrijden.

Grashoek begon goed en middels een goede aanval kwam de bal voor de linker van Rens. Rens schoot goed, maar mikte net te hoog en zo spatte zijn schot op de lat uiteen. Via een counter kwam Egchel op voorsprong. De bal werd voor Job onhoudbaar in de linker bovenhoek geschoten. Snel daarna kreeg Grashoek een goede kans via Joeri. Hij kreeg van Niek middels een mooie voorzet en schoot hem netjes in de hoek. Helaas kon de keepster de bal uit de hoek halen. De corner die daaruit volgde was niet gevaarlijk. De bal kon gemakkelijk worden weggewerkt en op een meter op 30 van het doel voor de voeten van Roel. Hij twijfelde geen moment en schoot de bal hoog in het doel, 1-1. Snel daarna kwamen onze geel-zwarten op voorsprong. In de kluts kwam de bal voor Joeri’s voeten. Hij schoot - volgens eigen zeggen - de bal met twee panna’s in het doel; 1-2. Daarna kreeg Grashoek nog goede kansen om de voorsprong uit te breiden. In een counter kreeg Niek tot twee maal toe de kans om de keeper te passeren. Tot twee keer raakte hij echter de paal. Ook Max en Mick lieten zich aanvallend gelden, maar helaas zonder succes. Met deze kleine voorsprong gingen we de rust in.

Na de limonade bleken onze jongens nog niet begrepen te hebben dat zij nu het andere doel moesten verdedigen. Via een corner maakten de oranje-witten de gelijkmaker. Hoewel het spel op en neer golfde vielen de doelpunten allen aan dezelfde kant. Via een counter viel de 3-2 en door onnodig balverlies werd het 4-2. Via een afstandsschot en intikker werd het zelfs 6-2. Vlak voor tijd verzachtte Neil de nederlaag nog enigszins. Via een vrije trap van circa 15 meter zette hij de eindstand van 6-3 op het bord. Hoewel de scheidsrechter een 7-3 score op het wedstrijdformulier schreef, was de dienstdoende verslaggever ervan overtuigd dat er één doelpunt minder gevallen was. Volgende week krijgen we een herkansing. Dan komt hetzelfde team voor de eerste competitiewedstrijd op bezoek op Sportpark de Peelrand. Tijd voor revanche!