Welverdiende overwinning

12 september 2015 11:00

Richard Janssen

Welverdiende overwinning op Koningslust

Het was wederom heerlijk voetbalweer op Sportpark de Peelrand. Na de verloren bekerwedstrijd tegen Roggel vorige week en de afstraffing in een oefenwedstrijd tegen Helenaveen/Griendtsveen konden de jongens van de E1 laten zien, dat ook een afgetekend verlies zeer leerzaam kan zijn. Dat moest dan tegen onze buren uit Koningslust gebeuren. Net als onze geel-zwarten waren ook zij allemaal eerstejaars E-junioren en dus beloofde het een leuke wedstrijd te worden.

Grashoek mocht vanwege de overeenkomstige clubkleuren in de oranje hesjes spelen. De dienstdoende verslaggever was nauwelijks met een kop koffie uit de kantine gekomen toen de geel-zwarten (Koningslust dus..) al mocht juichen. Job kon de schijnbare matige inzet jammer genoeg niet keren. Zichtbaar gemotiveerd door de tegengoal ging Grashoek op zoek naar de gelijkmaker. Het duurde niet lang, voordat Niek via een aanval over Neil en Rens in kansrijke positie kwam. Niek aarzelde niet en haalde uit. 1-1! In het restant van de eerste helft werd er ondanks kansen voor beide ploegen niet meer gescoord.

In de tweede helft ging Grashoek op zoek naar de voorsprong. Het spel van onze oranje jongens was beduidend beter dan de afgelopen wedstrijden. De vrije man werd makkelijker gevonden en de verdediging onder leiding van Roel raakt steeds beter op elkaar ingespeeld. Al vroeg in de tweede helft was er een scrimmage voor het doel van Koningslust. Niek kreeg de bal voor zijn voeten en via een been van de tegenstander ging de bal het doel in: 2-1. Ook na deze vroege voorsprong in de tweede helft bleef Grashoek goed voetballen. Verdedigend werd weinig weggegeven en Niek kon zelfs zijn derde maken. Het vierde doelpunt was Grashoeks mooiste aanval. Na een kansje voor Koningslust, waarbij Job de bal eenvoudig kon oprapen, kon hij Neil met een beheerste uittrap bereiken. Die zag Joeri de diepte ingaan en beheerst legde Joeri hem in de linkerhoek: 4-1. De wedstrijd was gespeeld. In de slotminuut bracht Koningslust de stand via een ingekopte corner nog wel op 4-2, maar dat mocht de pret niet drukken. Uitstekend gespeeld, allemaal! Volgende week de laatste bekerwedstrijd, uit tegen Egchel.