Even wennen, maar goed gedaan!

Roggel E2

Grashoek JO11-1

Neil Sprenkels (intikker)
Niek Gloudemans (afstandschot)

E-pupillen, E1, Groep 3 408

5 september 2015 9:30

Ondanks de slechte weersvoorspelling konden we met super voetbalweer afreizen naar Roggel, alwaar de eerste bekerwedstrijd tegen de plaatselijke E2 op het programma stond. Rik, Roel en Mick vormden de verdediging, Neil, Rens en Niek het middenveld en Joeri in de spits.
De geel-zwarten begonnen goed aan de wedstrijd. Terwijl Roggel in de aanval was, kon Grashoek overnemen. De bal kwam bij Neil, die in de tweede instantie de keeper kan passeren: 0-1!  Daarna nam Roggel het heft in handen en wist door goed combinerend werk de gelijkmaker te maken. Voor Job een helaas onhoudbare bal. Na een kwartier spelen kwam Roggel (verdiend) op voorsprong. Grashoek was in het tweede deel van de eerste helft vooral gevaarlijk in de counter. Eerst was het Niek, die de bal op het laatste moment net verkeerd raakte, maar één minuut voor de rust was het Joeri, die, bijgestaan door Neil, op de keeper afliep. Hij omspeelde de keeper en de bal kwam voor de voeten van Neil. Die hoefde alleen nog het laatste zetje te geven: 2-2. Met die stand floot de goed fluitende scheidsrechter voor het einde van de eerste helft.

De tweede helft was een slijtageslag voor onze E1. Binnen een kwartier stonden we al met 5-2 achter. De overgang van de F naar de E blijkt toch ook een aanslag te zijn op de conditie. Behalve voor de zeer sterk spelende Roel, konden alle spelers met moeite de resterende tijd van de wedstrijd volmaken. Toch wist Roggel nauwelijks van de vermoeidheid te profiteren. Grashoek wist zelfs nog door een prachtig afstandsschot van Niek op 5-3 te komen. Roggel kreeg veel kansen, maar toch kon Job aardig zijn doel schoonhouden. Twee keer moest hij nog vissen. Eindstand 7-3. Maandag kunnen we nog wat extra oefenen. Dan komt het combinatie-elftal van Helenaveen en Griendtsveen op bezoek.