GRASHOEK WINT PEELDERBY.

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

13 september 2015 14:30

Vos, R.H.M.

Dankzij 2 doelpunten van de nieuwe Grashoek spits Marcin Kokoszka is Grashoek de competitie prima gestart met een 2-1 overwinning op de buren uit Helenaveen. Grashoek mocht niet klagen met dit resultaat maar gestolen was het zeker niet. Het kon gewoon alle kanten uit in dit gelijk opgaande duel. Uiteindelijk bleek Grashoek aan het langste eind te trekken doordat het een spits in huis had die de weinige kansen die hij kreeg prima afmaakte.

De 23-jarige Pool Marcin Kokoszka speelde vorig jaar nog in Grashoek 4, het team dat geheel uit Poolse spelers bestaat, en dat ook dit jaar weer namens Grashoek aan de competitie meedoet. Alleen speelt Marcin nu niet meer bij zijn landgenoten maar heeft hij de overstap gemaakt naar de selectie. Natuurlijk waren de eerste bekerwedstrijden voor Marcin moeilijk in deze nieuwe omgeving maar afgelopen zondag liet hij zien waarom hij in Grashoek 1 wil spelen. Marcin kreeg 2 kansen in de eerste helft en beide keren was het raak. In de 26e minuut stuurde Wouter van der Sterren Marcin mooi de diepte in en rondde hij de kans die hij kreeg koel af met een geplaatst schot in de rechter beneden hoek. Deze treffer betekende 1-1 want in de 8e minuut was Helenaveen al op voorsprong gekomen door een schot van Burak Oosterveen. Een schot dat zeker voor Koen Clephas was geweest maar doordat een Grashoekse voet de bal van richting veranderde was Koen kansloos.

Net voor de rust in de 44e minuut kwam Grashoek zelfs op voorsprong. Marcin onderschepte een afvallende bal na een schot van Tim Koch en scoorde koel en rustig in de linkerhoek de 2-1. Met deze 3 doelpunten was het verhaal van de eerste helft eigenlijk ook helemaal vertelt want beide ploegen hadden grote moeite om iets te creëren voor het vijandelijk doel maar de kansen die ze kregen verzilverde beide elftallen ook voor 100%.

Na de thee tikte het klokje toch even anders want toen kwamen er diverse goede en mooie kansen maar het rendement was nu 0%. Vooral in het laatste kwartier golfde het spel op en neer met aan beide kanten de nodige mogelijkheden. Inmiddels waren Joep Janssen en Chris Hunnekens in het veld gekomen voor Teun Gommans en Jarno Steeghs. De snelheid van deze 2 nieuwe en frisse aanvallers deed Grashoek goed maar de geel zwarten waren te gehaast en verzuimde te profiteren van  de ruimte die ze kregen. Met iets meer overleg en geduld was het snel 3-1 geworden en had Grashoek de overwinning binnen gehad.

Grashoek scoorde echter niet en daardoor bleef Helenaveen natuurlijk gaan voor de gelijkmaker. Tot de 74e minuut had dit echter nog geen kans opgeleverd en leek Grashoek alles onder controle te hebben. In de 74e minuut kregen de gasten echter 3 kansen achter elkaar. Koen redde zijn ploeg 2 keer en 1 keer stond Tim van Ophoven op de lijn om Koen te helpen. Grashoek kroop door het oog van de naald en dat zou niet de laatste keer zijn. Diep in blessure tijd leek Helenaveen toch nog de gelijkmaker te gaan maken toen de lat Grashoek redde. Grashoek mocht zeker niet klagen met de 2-1 overwinning maar de ploeg verzuimde ook om de wedstrijd op slot te gooien door de 3-1 te scoren. Zelfs de ervaren rot Hassan Fannach die in de laatste minuten Tim Koch verving kon Grashoek niet aan die 3e treffer helpen.

Zondag gaat Grashoek op bezoek bij Rood wit ’67 uit Budel dorplein. Een volledig onbekende tegenstander maar de overwinning van afgelopen zondag smaakt zeker naar meer want Grashoek had sinds 30 november niet meer gewonnen en heeft nu hopelijk de smaak te pakken.