Grashoek sluit seizoen positief af.

ELI 1 (zon)

Sten van Bragt (kopbal)
Stijn Donkers (intikker)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

3 mei 2015 14:30

Rijbroek, H.P.J.M.

Dankzij supersub Benny van Berlo is het Grashoek toch nog gelukt om het seizoen op een positieve wijze af te sluiten. Lang zag het er niet naar uit dat Grashoek een punt zou overhouden aan het duel tegen Eli uit Lieshout. In het laatste kwartier kwam Grashoek echter terug van een kansloze 0-2 achterstand dankzij 2 prima doelpunten van de in de 68e minuut ingevallen Benny van Berlo. De 2-2 eindstand was helaas net niet genoeg om de laatste plaats te verlaten. Op doelsaldo was Helenaveen net even iets beter dan Grashoek in deze competitie.

Het allereerste bezoek van Eli in Grashoek ooit leek een prima verhaal te gaan worden voor de bezoekers. Al in de 7e minuut profiteerde Sten van Bragt van de nodige twijfel in de Grashoek defensie. Doordat Koen Clephas uit zijn doel was gekomen kon Sten van Bragt makkelijk de bal over Koen koppen nadat hij het kopduel van Luc Steeghs had gewonnen. Grashoek vervolgde het duel vrij machteloos terwijl er zeker kansen lagen tegen de bezoekers die zich duidelijk spaarde voor de nacompetitie. In de eerste helft kon Grashoek maar 1 echte kans creëren waaruit gescoord had kunnen worden. Joep Janssen werd door Danny Gommans prima vrij voor de keeper gezet die vervolgens in een reflex de inzet van Joep redde. In de rebound kon Joep de bal vervolgens weer onderscheppen en een gevaarlijk voorzet geven op Teun Gommans die zijn schot van de lijn zag gehaald. Verder waren er in de eerste helft weinig wapenfeiten aan beide kanten.

Ook de 2e helft leek zich in een zelfde scenario te gaan voltrekken. Zeker toen Eli in de 66e minuut ook nog op 0-2 kwam. De Grashoek verdediging was niet attent genoeg bij een gevaarlijke vrije trap die door Stijn Donkers makkelijk kon worden ingetikt nadat hij voor zijn man was gekropen. Uiteindelijk zorgende 3 wissels bij Grashoek voor een onverwachte ommekeer. Leike Cuijpers kwam in het veld voor Roel Geurts, Freek van Oijen voor Danny Gommans en de belangrijkste wissel was Benny van Berlo die voor Luc Steeghs kwam. Deze nieuwe spirit zorgde voor een onverwachte en een voor Grashoek mooie ontknoping van deze wedstrijd. In de 79e minuut kreeg Grashoek een corner waarna de bal 2 keer voor de voeten van Benny van Berlo belandde. Het eerste schot smoorde nog in de chaos  van spelers voor het doel maar toen hij de 2e keer mocht aanleggen kon hij wel het gaatje vinden en bracht hij Grashoek terug in de wedstrijd. Plotseling ging het weer ergens om bij de geel zwarten. In de 85e minuut kon wederom Benny van Berlo een mooie een twee met Teun Gommans afronden en was het 2-2. Dit resultaat gaf Grashoek niet meer uit handen al was Eli nog heel even dicht bij de winst. Diep in blessure tijd kon Koen een gevaarlijk vrije trap niet goed wegwerken maar verzuimde Sten van Bragt zijn 2e treffer te maken met dank aan de doelpaal. Met deze 2-2 sluit Grashoek een moeizaam seizoen toch nog positief af wat zeker een compliment is voor de ploeg van Brahim Akechtabou.

Door: John Janssen