Grashoek sluit seizoen toch nog enigszins goed af

Grashoek 2

Mierlo Hout 7 (zon)

Mannen zondag, 2, 5e klasse 18

3 mei 2015 12:15

Door Rick Graus

Na een aantal zeer wisselvallige wedstrijden waarin de ene week ruim gewonnen werd en de week daarop weer ruim verloren werd, waardoor Grashoek was afgegleden naar een 9e  plaats op de ranglijst, heeft Grashoek het seizoen toch nog enigszins positief kunnen afsluiten. De eerste wedstrijd van het seizoen werd al gespeeld tegen de blauw-witten uit Helmond, maar door toeval ook de laatste wedstrijd. Waar Grashoek de eerste match verloor met 4-3 na een zeer zwakke eerste helft, waarin het al met 4-0 achter stond, won Grashoek vandaag wél. Uiteindelijk werd Mierlo Hout 7 verslagen met 6-3 na een uitstekende tweede helft van Grashoek.

Vandaag stond de wedstrijd eigenlijk in het teken van het vertrek van leider Roy van der Sterren (die wegens omstandigheden heeft besloten een punt te zetten achter carrière bij SV Grashoek 2), Dennis Jacobs (die sowieso stopt bij het tweede, maar verder nog geen concrete plannen heeft) en Ruud Boots (die waarschijnlijk naar het derde gaat). Niet alleen diende Grashoek te winnen om niet onderin te eindigen, maar ook voor deze mannen diende gewonnen te worden. Na jarenlang met deze mannen gevoetbald te hebben zou dit vandaag de laatste wedstrijd zijn, en alleen daarom verdienden deze mannen een overwinning. Echter was dit de eerste helft niet echt zichtbaar bij de geel-zwarten, vanaf het eerste fluitsignaal werd het onder druk gezet door haar opponent. Vooral de verdediging, die voor de opbouw moest zorgen, had het zwaar. De bal kwam vaak nog niet eens rond de middenlijn alvorens hij weer eens verspeeld werd aan de tegenstander. Dit zorgde voor wat frustratie bij sommigen. Maar desondanks was het niet een mooie uitgespeelde aanval van Mierlo Hout die hun op voorsprong liet komen, maar een zeer gelukkige trap vanaf de zijkant die pardoes over doelman van Teeffelen viel in de verre hoek; 0-1. Een uitermate zwak begin dus voor Grashoek, en niet de eerste keer dit seizoen. Maar Grashoek liet het hier niet bij zitten en kwam langzamerhand steeds dichter in de buurt bij de goal van de tegenstander. Na een paar speldenprikjes was het toch raak voor de geel-zwarten. En wederom was het spits Erwin Pijnenburg die het netje liet bollen; 1-1. Nog vóór rust werd het ook 2-1, middels een vrije trap van Wouter van der Sterren waarbij de doelman van de opponent niet vrijuit ging.

Grashoek was zodoende helemaal terug in de wedstrijd, ondanks een zeer zwak begin. In de tweede helft werden wat omzettingen gedaan. Rick Graus ging van het veld met een liesblessure en Joep Philipsen kwam voor hem in de plaats. Ook kwam Sil van Sleeuwen in het veld. Door deze omzettingen ging Grashoek beter voetballen. Vooral op het middenveld ontstond heel veel ruimte in de eerste helft, maar er was niemand die hiervan profiteerde. Spelverdeler Philipsen deed dit uiteraard wel naar behoren. Mede hierdoor trok Grashoek het spel naar zich toe, maar ook Rik Teeuwen speelde uitstekend als rechtsback en kwam veelvuldig mee op om gevaar te stichten voorin. Na een paar goede en snelle counters werd het al snel 3-1 en 4-1 (twee keer Pijnenburg, waarbij hij de keeper prachtig omspeelde en de bal in een lege goal kon tikken). Ook invaller van Sleeuwen scoorde zijn eerste doelpunt voor Grashoek 2 en ondertussen deed Mierlo Hout ook nog wat terug; 5-2. Hierna werden wat publiekswissels ingezet, van der Sterren en Pijnenburg gingen van het veld, hierdoor nam B-junior Sjoerd Rijs zijn oude plaats in de spits weer op zich geflankeerd door van Sleeuwen en de inmiddels ingevallen Graus. Dit veranderde niet veel aan de zaak. Andy Hunnekens zorgde er met een voorzet nog voor dat Mierlo Hout een eigen doelpunt maakte, en aan de andere kant liet Mierlo Hout ook nog het netje bollen, waardoor het uiteindelijk 6-3 werd. Na een sterke tweede helft heeft Grashoek dan toch nog haar morele plicht vervuld richting de vertrekkende teamgenoten en is het uiteindelijk in de middenmoot geëindigd met een 6e plek. Niet echt wat het team voor ogen had aan het begin van het seizoen, want er zit veel meer potentie en kwaliteit in dit team, maar toch nog enigszins aan de goede kant van de ranglijst.

Bij deze wil ik ook even duidelijk maken dat dit voorlopig mijn laatste verslag is wat ik maak voor het tweede. Door niet geheel reële verwachtingen en te weinig waardering van mijn teamgenoten voor de tijd die ik erin heb gestoken heb ik besloten ermee te stoppen. Ik wil desondanks iedereen ontzettend bedanken die wél waardering in mijn werk heeft uitgesproken tegenover mij, dat heeft mij goed gedaan, en ik vind het dan ook jammer dat ik hen niet meer kan bereiken met mijn verslagen. Maar van mijn teamgenoten had ik meer verwacht. Desondanks wens ik de diegene die het stokje gaat overnemen (als iemand dit überhaupt gaat doen) veel succes!