Grashoek lijdt wederom kansloze nederlaag

Grashoek 2

RKMSV 4 (zon)

Mannen zondag, 2, 5e klasse 18

19 april 2015 12:15

Door Rick Graus

Na de nederlaag van vorige week werd er deze week wederom verloren. Maar waar Grashoek vorige week punten liet liggen was het ditmaal totaal kansloos tegen een sterk RKMSV 4. In de heen wedstrijd in Meijel werd er al met 6-1 verloren, ditmaal ging Grashoek met 0-5 de boot in.

Vandaag zaten Bart Gommans en Roy van der Sterren weer te puzzelen om maar een elftal bijeen te krijgen wegens wederom een zeer krappe selectie. Vedette Ruud Boots meldde zich één dag ervoor met een goede reden af, maar Daan van Bemmel, die dit seizoen vaker te laat komt dan op tijd, kwam niet eens opdagen. Reden; hij was in slaap gevallen. Sommige speler beseffen niet dat we voetballen in teamverband en laten zodoende de rest van het team in de steek. Maar er moest zodoende toch een volwaardig team opdraven voor de wedstrijd, hierdoor deden Robin Winkens, Sjoerd Rijs en Rob Steeghs mee en werden Sil van Sleeuwen en Marco Sijben op het laatste moment nog opgebeld om mee te doen. Ook was wegens het niet meedoen van Boots, Dennis Jacobs (blessure) en Maarten van Teeffelen (verjaardag) de keuze van het aanvoerderschap gevallen op Wouter van der Sterren. Een keuze waarbij vraagtekens gezet kunnen worden. Enfin, Grashoek begon dus best gehavend aan de wedstrijd met Rick Graus in de goal en voor de rest een zeer jong team. Des te zuurder was het dat na zo’n vijftien minuten ook nog de rots in de branding Bas Maessen uitviel met een knieblessure. Vooral achterin werd het zeer kwetsbaar sindsdien, Maessen is iemand waarop altijd gerekend kan worden en die altijd alles voor het team geeft en zodoende bijna geen duel verliest. Maar voor het wegvallen van Maessen waren de zwaktes van Grashoek al pijnlijk blootgelegd door RKMSV. Eerst kon Graus nog knap een bal uit de linkerbovenhoek wegtikken, maar na zo’n vijf minuten lag hij er al weer in via een prachtig afstandsschot binnenkant paal; 0-1. Niet veel later werd er gauw 0-2 via een goede aanval waarbij de vrijstaande linksbuiten alleen tegenover de keeper niet faalde en de bal in de korte hoek deponeerde. Nog voor rust werd het nog 0-3 (via een schot vanaf de vijf meter) en 0-4 (via een op een duel met doelman Graus). Grashoek kon hier nagenoeg niks tegenover brengen.

Na rust werd het team zelfs nóg jonger door het invallen van de 15-jarige Sijben en de 17-jarige van Sleeuwen. Vooral Sijben, die centraal achterin als laatste man geposteerd werd, was een lust voor het oog. Met z’n 15 jaar zou je zeggen dat hij zich zou verschuilen maar niets was minder waar, hij organiseerde, motiveerde en coachte de hele verdediging als een volwaardig leider. Iets wat Grashoek dit seizoen al vaker miste. Maar daarnaast was Sijben ook ijzersterk in zijn verdedigende en opbouwende taken, hij verloor weinig duels en wanneer hij dit wel deed zorgde hij ervoor dat hij de bal weer meteen terug veroverde. Ook was Sijben opbouwend zeer goed en dacht hij altijd vooruit. Bij de B1/B2 doet Sijben dit elke week, maar hij kon paste zich ook moeiteloos aan aan een paar niveau hoger. Vooral door de inbreng van Sijben werd het RKMSV knap lastig gemaakt om nog te scoren in de tweede helft, behalve vlak voor tijd toen RKMSV wederom via een prima aanval de linksbuiten kon bereiken en deze na een goede schijnbeweging zijn tegenstander omspeelde en daarna feilloos de bal tegen de touwen schoot; 0-5. Wederom een zware nederlaag dus voor de geel-zwarten, waardoor de onderste twee plaatsen weer steeds dichterbij komen.

Volgende week heeft Grashoek 2 vrij, maar op  zondag 3 mei om 12:15 uur speelt het haar laatste wedstrijd van het seizoen thuis op Sportpark de Peelrand tegen Mierlo Hout 7.