Grashoek laat wederom punten liggen

Olympia Boys 2 (zon)

Grashoek 2

Mannen zondag, 2, 5e klasse 18

12 april 2015 11:30

Door Rick Graus

Vandaag speelden de geel-zwarten haar laatste uitwedstrijd van het seizoen, en wel uit tegen Olympia Boys 2 uit Ommel. Tot menig verbazing kwam Grashoek bij aankomst op Sportpark Ommel erachter dat er vandaag op kunstgras gespeeld werd, en niet iedereen was hier even blij mee. Waar sommige spelers hun geluk niet op konden waren er ook een paar zeer kritisch hierover. Maar gespeeld zou er worden, dus iedereen moest dit maar accepteren. Achteraf gezien viel alles ook wel mee, want de grasmat was uitstekend te noemen.

Roy van der Sterren en Bart Gommans moesten het vandaag met een redelijk krappe selectie van dertien man doen. Puk van Oijen nog altijd geschorst en Twan Hunnekens geblesseerd, daarbij opgeteld dat er altijd wel een paar niet geheel fitte tussen zitten in het team maakte dertien man niet voldoende. In de eerste helft viel er weinig te beleven voor beide doelen. Grashoek kon voorin niet echt een vuist maken en had veelal balverlies rondom de zestien of een aantal schoten van afstand. Maar ook Olympia Boys kon zich voorin niet echt onderscheiden, waardoor het duel vooral op het middenveld plaatsvond. Toch was het Grashoek dat het eerste echte gevaar schiep, een prachtige vrije trap van Wouter van der Sterren spatte uiteen op de lat. Desondanks was het toch Olympia Boys dat de voorsprong nam door een counter. Door een goede pass kwam Olympia Boys een-op-een met doelman Maarten van Teeffelen, deze werd omspeeld waarbij Rick Graus er nog achter kwam en de speler van Olympia Boys van de goal afhield. Deze speler kon de bal achter moeiteloos afleggen op een totaal vrijstaande teamgenoot op de rand zestien, hij aarzelde niet en schoot de bal in de korte hoek binnen; 1-0. Dit was ook de ruststand.

In de rust waren een paar spelers van Grashoek het erover eens dat hier echt wel wat kon worden bereikt, mits het team erachter ging staan. Dit lukte in de tweede helft ook. De prima spelende Graus onderschepte een bal op het middenveld en speelde daarna van der Sterren in, die gaf een prima pass op spits Erwin Pijnenburg die zodoende in een een-op-een situatie de keeper het nakijken gaf;1-1. Hierna steeg het geloof van Grashoek aanzienlijk en nam het team ook de overhand op het veld. Dit werd echter helemaal teniet gedaan doordat Olympia Boys binnen vijf minuten alweer op voorsprong kwam via een corner door;2-1. Hierdoor was Grashoek mentaal geknakt. Sinds de tweede helft was het het betere team met het meeste balbezit, maar met deze tegenslag kon het jonge team totaal niet omgang. Niet veel later viel ook de beslissende 3-1 door een prima steekpass die een spits van Olympia Boys weer een-op-een met van Teeffelen zette en ditmaal het karwij wel zelf afmaakte.  Grashoek kon niet meer dan totaal ongevaarlijke afstandsschoten creëren en kon daarna geen vuist meer maken. De score had nog hoger kunnen uitlopen, ware het niet dat Graus in de laatste vijf minuten nog een bal van de lijn afhield na een halve redding van van Teeffelen. Het moge niet verrassend zijn dat dit jonge team van Grashoek totaal niet constant is dit seizoen. Waar het de ene week overtuigend punten pakt zakt het de andere week weer weg. Desondanks ligt een top vijf klassering nog steeds in het verschiet, waar het momenteel de achtste plaats inneemt.

Volgende week speelt Grashoek om 12:15 uur haar thuiswedstrijd op Sportpark de Peelrand tegen RKMSV 4.