Grashoek hard onderuit op schaatsbaan

Grashoek 2

Liessel 3 (zon)

Mannen zondag, 2, 5e klasse 18

29 maart 2015 12:15

Door Rick Graus

Vandaag speelden de geel-zwarten van Grashoek 2 tegen de rood-witten van Liessel 3 op sportpark de Peelrand. In de heenwedstrijd in Liessel ging Grashoek ook al kansloos met 5-2 de boot in, maar vandaag zou het resultaat zelfs nog minder zijn. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd in 6-1 en bleek Liessel wederom een veel te sterke opponent.

Nadat het zaterdag en vandaag al de hele dag geregend had, had SV Grashoek besloten om het derde en het vierde maar af te lassen zodat de velden wat minder belast zouden worden. Het was dan ook de bedoeling dat het tweede op het bijveld en het eerste op het hoofdveld zouden gaan spelen. Maar scheidsrechter Gerard Pijnenburg dacht daar anders over, en keurde het bijveld af. Hij vond het onverantwoord om op zo’n slecht veld te gaan voetballen, en gelijk had hij. Maar hierdoor zouden er twee wedstrijden op het hoofdveld worden gespeeld, terwijl dit veld er van tevoren ook al zeer slecht bij lag. Laat staan ná de twee wedstrijden van vandaag. Slecht geregeld dus door de club, maar desondanks werd er gevoetbald op een veld dat meer leek op een schaatsbaan dan op een voetbalveld.

Door de afwezigheid van vaste keeper Maarten van Teefelen stond reservedoelman Rick Graus vandaag weer eens onder de lat. Waar dat normaal de reden geweest zou zijn dat de score zo hoog was opgelopen was dat vandaag niet het geval. Graus keepte een redelijke wedstrijd, zonder fouten en geen enkele goal was echt te wijten aan hem. Meteen vanaf minuut één nam Liessel de bovenhand. Het hele team van Liessel drukte zo op haar tegenstander dat er bij bijna elke aanval een man meer situatie ontstond. Desondanks was de eerste goal, die al na vijf minuten ontstond, een gelukstreffer. Een door Wouter van der Sterren geblokt schot vanaf de rand zestien viel ongelukkig over Graus heen, die kansloos was hierdoor. Nog voor rust stond het 0-4. Twee keer bij een standaardsituatie waarbij de bal eerste paal ging en zo kon worden binnengekopt doordat Liessel eerder bij de bal was, en de 0-3 doordat aanvoerder Dennis Jacobs een hoge bal totaal verkeerd inschatte en eronderdoor ging, waardoor Liessel met twee man alleen op de goal konden aflopen.  Ondertussen was het vooral van der Sterren die de kantjes er zwaar vanaf liep in de eerste helft (wat hij in de tweede helft al enigszins goed maakte) en veel meer fout deed dan goed.

Vooral in de tweede helft werd het zware veld merkbaar. Steeds meer mensen konden amper op hun benen blijven staan en gleden uit, en de plaggen gras vlogen meermaals door de lucht bij een schot of duel. Desondanks kwam Grashoek beter uit de kleedkamer, wat gezien de eerste helft eigenlijk niet zo moeilijk was. Liessel stond met vier doelpunten voor en kon inzakken en loeren op de counter. Toch was het Grashoek dat via Erwin Pijnenburg de 1-4 maakte. Waar een prima schot van Pijnenburg in de eerste helft net door de doelman van Liessel over de lat werd getikt, scoorde hij na een foute inspeelpass van de keeper gemakkelijk in een een-op-een duel.  Grashoek kreeg enigszins hoop doordat dit doelpunt al vrij vroeg viel, echter bleek dit valse hoop. Liessel counterde een paar keer prima, wat leidde tot de 1-5 (rebound van dichtbij) en 1-6 (een-op-een situatie). Een slechte wedstrijd dus van Grashoek, op een nog slechter veld.

Volgende week speelt Grashoek wederom thuis, ditmaal tegen Helenaveen op Paasmaandag om 12:15 uur.