Grashoek verslagen door efficiënte koploper ZSV

ZSV 4 (zon)

Grashoek 2

Mannen zondag, 2, 5e klasse 18

22 maart 2015 11:00

Door Rick Graus

Vandaag stond de wedstrijd ZSV 4 – Grashoek 2, bij de koploper uit Zeilberg op het programma. Van tevoren wisten de mannen van Bart Gommans en Roy van der Sterren al dat het een lastige wedstrijd zou gaan worden tegen het zeer sterke ZSV, en achteraf bleek dat ook zo te zijn. De gastheren wonnen uiteindelijk, enigszins geflatteerd dat wel, met 4-1.

Grashoek moest het vandaag met een zeer krappe selectie doen, mede doordat Twan Hunnekens toch niet fit genoeg bleek te zijn in de warming-up en doordat Puk van Oijen maar een half uur mocht meedoen. Daarentegen stond wel de terugkeer van de Pool Krzysztof Cyl die dan ook meteen mocht starten en de hele wedstrijd moegestreden heeft volgemaakt. ZSV begon uitermate fel aan de wedstrijd en won bijna alle duels op kracht en initiatief. Dit maakte ook meteen duidelijk waarom zij bovenaan staan, want ondanks dat er technisch gezien niet zo’n goede voetballers bij zaten overklassen ze hun tegenstander totaal op kracht. De enige van Grashoek die hier tegenop kon was Bas Maessen, als voorstopper stond hij als een muur en zorgde hij ervoor dat ZSV zodoende, ondanks hun veldspel, weinig kansen creëerde. Eigenlijk was het de eerste echte kans van ZSV die er zodoende in ging na een half uur spelen. Een indraaiende voorzet vanaf de zijkant werd door niemand meer aangeraakt en ging zodoende eenvoudig in de lange hoek; 1-0. Dit bleek ook de ruststand te zijn.

Na rust een iets sterker Grashoek, dat weliswaar geen grote kansen kon creëren maar toch beter opgewassen bleek tegen ZSV. Dit resulteerde in de 1-1 van Cyl. Maar de euforie aan Grashoekse kant was van korte, zo’n vijf minuten na de gelijkmaker scoorde ZSV alweer de 2-1. Hierna volgde de rentree van Puk van Oijen, die na maanden buitenspel te hebben gestaan wegens blessureleed eindelijk weer eens kon meedoen vandaag, was het eigenlijk weer Grashoek dat het meeste aanspraak maakte op de 2-2. De rentree van van Oijen bleek echter van korte duur, na een scrimmage voor de goal bij ZSV waarbij de bal maar niet binnen wilde vallen was van Oijen het duidelijk niet eens met de scheidsrechter die een vermeende handsbal niet als dusdanig beoordeelde. Na een woordgemeen met de scheids stuurde deze hem meteen met een gele kaart van het veld, iets wat wel vaker is voorgekomen bij van Oijen. Hierna kon Grashoek geen vuist meer maken en scoorde ZSV nog twee maal, waardoor de uiteindelijke stand 4-1 bleef. Ondanks een fysiek overwicht het meeste gedeelte van de wedstrijd wist ZSV maar enkele kansen te creëren, maar de koploper bleek zeer efficiënt in de afronding en toonde waarom zij bovenaan staan.

Volgende week volgt de ontmoeting thuis tegen Liessel 3 om 12:15. Een belangrijk duel voor een plaats in de subtop tussen de nummer 2 (Liessel) en 5 (Grashoek).