Grashoek overklast MULO in tweede helft

Grashoek 2

MULO 4 (zon)

Mannen zondag, 2, 5e klasse 18

8 maart 2015 12:15

Door Rick Graus

Op deze zeer zonnige zondag trad Grashoek 2 vandaag aan tegen MULO 4 uit Helmond. Waar Grashoek de heenwedstrijd eenvoudig had gewonnen met 5-2, en na de uitstekende overwinning van vorige week (1-2 tegen Someren 6) waren de manschappen van Bart Gommans en Mat van Oijen (die vandaag Roy van der Sterren verving, die wegens de doop van zijn zoontje verstek moest laten gaan) gebrand om de drie punten vandaag ook weer te pakken. Dit lukte volledig. Desondanks een niet zo goede eerste helft, kwam Grashoek 2 uitstekend uit de kleedkamer en wist het MULO 4 volledig te overklassen in de tweede helft, waardoor de match uiteindelijk in 5-0 eindigde.

Grashoek trad vandaag aan in het prachtige blauw-zwarte uittenue, omdat de gasten uit Helmond speelden in het geel-blauw. Door de terugkeer van vedette Ruud Boots verschoof Bas Maessen naar het middenveld, waar hij de plek van Wouter van der Sterren in nam (die net als Roy van der Sterren afwezig was vanwege de doop van zijn neefje), en keerde Boots terug als laatste man vanwaar hij de defensie opnieuw kon leiden met al zijn ervaring. In de aanval werd Erwin Pijnenburg vandaag bijgestaan door de energieke en sympathieke Pool Krzysztof Cyl die overkwam van Grashoek 4 en zich wel bereidt voelde om het tweede bij te staan vandaag. Doordat hij zich relatief goed verstaanbaar kon maken in het Engels dan wel Nederlands en door zijn enorme drive was hij vandaag een van de uitblinkers met een goal en twee assists. In de eerste helft ging het nog gelijk op, in de felle zon creëerde beide teams enorm grote kansen maar wisten beide teams desondanks het net niet te vinden door o.a. goed keeperswerk van beide doelmannen. Totdat Pijnenburg vlak voor rust toe sloeg met een goal na een uitstekende combinatie op rechts voorafgaand. Ruststand; 1-0.

Na de rust leek het wel of er een ander Grashoek uit de kleedkamer kwam. Grashoek wist te imponeren en had vooral veel balbezit. Dit kwam mede door het inbrengen van Joep Philipsen, die ontpopte zich als vanouds tot een ware spelmaker op het middenveld à la Andrea Pirlo of Francesc Fàbregas. Philipsen leek wel gebrand om zijn slipper van vorige week goed te maken (toen hij zich verslapen had, en zodoende niet was komen opdagen) want hij wilde élke bal hebben en was de spil in het aanvalsspel van Grashoek. MULO was daarentegen de tweede helft niet meer gevaarlijk voor te goal te bekennen. Wel opvallend was dat de gasten uit Helmond in bijna alles een overtreding zagen, waar scheidsrechter Piet Houben het veelal goed zag en gewoon door liet spelen, wat leidde tot veel irritatie bij de Helmonders. Grashoek wist hier echter prima op in te spelen, want waar het in de eerste helft veel grote kansen miste maakte het dit in de tweede helft ruimschoots goed. Andy Hunnekens, nogmaals Pijnenburg, Thom van Mullekom en Cyl scoorde namelijk allen, waardoor de score uitliep tot maar liefst 5-0. Door deze prachtige overwinning klimt Grashoek op naar de vierde plek op de ranglijst.

Volgende week heeft Grashoek vrij.